• شناسه خبر : 66121
  • تاریخ انتشار : 24 خرداد 1401 - 03:34

رئيس كميسيون سيما و منظر شوراي شهر اردبيل با اشاره به اینکه جلوه معنوي و نوراني مسجد امام علی (ع) را نباید به هم بزنيم، گفت: مردم دوست ندارند تا فضاي پيراموني مساجد جلوه مادي و تجاري به خود بگيرد.

حبیب فتحی: مسجد امام علی(ع) جلوه مادی و تجاری گرفته است

خبرنگار: غفار پارسا

به گزارش شهرخوان، رئيس كميسيون سيما و منظر شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: جلوه معنوي و نوراني مساجد را با ساخت و سازهاي تجاري به هم نزنيم.

حبیب فتحی در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل اظهار كرد: بارها اعلام كرديم كه مردم دوست ندارند تا فضاي پيراموني مساجد جلوه مادي و تجاري به خود بگيرد بلكه بهتر است زيبايي معنوي و روحاني مساجد حفظ شده و از احداث واحدهاي تجاري و ناهمگون در اطراف اين فضاها ممانعت شود.

وي به سوابق سخنراني خود در ارتباط با سيما و منظر شهري و جلوگيري از ساخت و ساز غيرقانوني در فضاهاي پيراموني مسجد كارشناسان تصريح كرد: با توجه به اينكه اين مسجد با نمادي خاص احداث شده و اهالي راغب به حضور در اين مسجد در مناسبت‌هاي مختلف هستند و شايسته است به احترام مردم و مطالبه و خواسته آنها جلوي ساخت و ساز ناهمگون گرفته شده و بهبود سيما و منظر شهري را شاهد باشيم.

جلوه مسجد بهم ریخته است

رئيس كميسيون سيما و منظر شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: اگر نياز است كه مساجد كمك‌هاي مادي انجام شود ما در شوراي شهر آمادگي اين كار را داريم ولي نبايد فضاي مسجد را با ساخت و سازهاي تجاري ناشايست جلوه داده و يا بخواهيم از روح مذهبي، فرهنگي و معنوي آن بكاهيم.

فتحي افزود: مسجد محل عبادت و فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي است و اگر مي‌خواهيم نوجوانان و جوانان خود را به اين كار ترغيب كنيم، بهتر است تصميم‌گيري‌هاي درستي را انجام دهيم تا آيندگان به اين تصميم‌گيري‌ها خرده نگيرند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: بهتر است در كميته سيما و منظر شهري نظر كارشناسي ارائه شده و ما بتوانيم در اين حوزه اقدامات درستي را انجام دهيم.

فتحي به طرح امضا شده از سوي اعضاي شوراي شهر با محوريت سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو اضافه كرد: در اين زمينه بايد رينگ دوم شورابيل براي دوچرخه‌سواري طراحي و اجرايي شود تا ما بتوانيم كار عملياتي و اجرايي را مد نظر قرار دهيم.

️وي زمانبر بودن كارهاي فرهنگي را در بستر گذر روزگار و اقدامات تدريجي يادآور شد و بيان كرد: احداث رينگ دوم در شورابيل و ايجاد فضاهاي نشاط‌آور براي مردم همچون مسير آرامش ايجاد شده در يكي از مناطق شهري اردبيل مي‌تواند زمينه حركت‌هاي مؤثر و نشاط‌آور را در اين بخش براي مردم مهيا كند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up