• شناسه خبر : 66302
  • تاریخ انتشار : 02 تیر 1401 - 01:30

کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر افزود: در ۸ ماه گذشته شاهد افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه بوده ایم.

صادرات و واردات کالا

کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اعلام این خبر افزود: در ۸ ماه گذشته شاهد افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه بوده ایم.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: در مدت یاد شده حدود ۲۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۵۷۴ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۳۹ هزارتن کالا توسط یک هزارو ۹۰۰ دستگاه کامیون گرجی، آذری،روسی، تاجیکستان، قزاقستان، اوکراین و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میل گرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات با اشاره به صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان ،روسیه ،گرجستان و حوزه قفقاز و گفت: در ۸ ماه گذشته بیش از ۳۰۱ هزار تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۸۵ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۴۳ درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی،سیمان ،ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک وانواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند.

وثوقی با بیان اینکه عملیات گندزدایی، ضدعفونی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در سالن های تجاری، مسافری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا درحال انجام است گفت: در مدت یاد شده ۱۶ هزار و ۵۶۹  نفر مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده اند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up