• شناسه خبر : 66344
  • تاریخ انتشار : 06 تیر 1401 - 12:40

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: اجرای هر چه سریع تر و کامل تر احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اردبیل لازم و ضروری است.

احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اجرایی شود


عبدالله طباطبایی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: اجرای هر چه سریع تر و کامل تر احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اردبیل لازم و ضروری است.

وی به قانون پیش فروش ساختمان و تأثیر آن در کاهش اختلافات و دعاوی ملکی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد عدم اجرای صحیح این قانون از سوی نهادها و دستگاه های متولی هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل بیان کرد: بی توجهی به قانون و یا قانون گریزی پدیده ای نابهنجار است که عدم مقابله و پیشگیری با آن موجب افسار گسیختگی در حوزه نظام اجتماعی می شود.

طباطبایی افزود: نیاز است در این حوزه نیز نظام مهندسی، شهرداری، مسکن و شهرسازی با توجه به وقوع تخلفات ساختمانی که موجب بروز دعاوی و اختلافات ملکی شده و یا امنیت شهروندان را تهدید می کند، اهتمام جدی تر داشته باشند.

وی با انتقاد از عدم اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تاکید کرد: در صورتی که صراحت قانونی وجود دارد و در صورتی که برای ساختمانی حکم تخریب صادر شده است ضرورت دارد تا قانون اجرا شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: دستگاه قضائی استان ضمن حمایت از اقدامات قانونی دستگاه ها، با هرگونه سهل انگاری در اجرای قانون مطابق با قانون قاطعانه برخورد می کند.

طباطبایی افزود: تجهیز و بروز رسانی آتش نشانی برای واکنش سریع بر اتفاقات و حوادث احتمالی، اهتمام به زیبا سازی شهر با توجه به گردشگری بودن شهر اردبیل، توجه به فرهنگ و هویت ایرانی در نقشه های ساختمانی، مقابله با ساخت سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها برای مقابله با آسیب های اجتماعی از دیگر موضوعاتی است که باید رسیدگی شود.


شهرداری

لزوم تسریع در اجرای احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up