• شناسه خبر : 66614
  • تاریخ انتشار : 22 تیر 1401 - 01:06

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات استان اردبیل با 66 درصد افزایش به رقم 543 میلیارد تومان رسیده است.

سیدحامد عاملی

سید حامد عاملی در نشست با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اردبیل اظهار کرد: با برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها باید هر چه سریعتر توزیع اعتبارات استانی انجام شود تا مدیران از فرصت کاری بیشتر استفاده کرده و تکمیل پروژه‌های عمرانی و خدماتی را انجام دهند.

وی به توزیع 361 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تنها 58 درصد این منابع تحقق پیدا کرد که رقم بسیار پایینی بوده و با این ارقام نمی‌توان انتظار کار تحول‌آفرین را داشت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امسال 543 میلیارد تومان اعتبار برای استان پیش‌بینی شده که در صورت تخصیص کامل این مبلغ نیز نمی‌تواند جوابگوی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی استان باشد.

عاملی افزود: در یک سال اخیر بیش از یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار از ردیف‌های ملی برای استان جذب شده که 800 میلیارد تومان آن از طریق اسناد خزانه و 300 میلیارد تومان نیز نقد بوده و از محل سفر رئیس جمهور نیز یک‌هزار و 340 میلیارد تومان منابع نقد به استان اختصاص یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا آخر شهریور فرصت جذب اعتبارات وجود دارد اما باید تا آخر تیرماه شرایط جذب و هزینه‌کرد این منابع مشخص شده تا اعتبارات تبدیل به کار شود.

عاملی ضرورت بهره‌گیری از ردیف‌های ملی اعتباری را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی یادآور شد و اضافه کرد: در قانون بودجه 1401 تبصره‌ها و ردیف‌های متعدد پیش‌بینی شده که از همین امروز باید مدیران استانی دست به کار شوند تا از این ظرفیت بیشترین استفاده را ببریم.

وی به موضوع مولدسازی و فروش اموال مازاد بر اساس ابلاغ بخشنامه‌های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده منابع حاصل از این رقم نیز صرف کارها و پروژه‌های زیربنایی استان شود.

عاملی تهاتر نفت و بهره‌گیری از منابع ماده 56 را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم تا بیشترین جذب منابع را برای استان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل اجرای پروژه‌های پیشران و اولویت‌دار را در شهرستان‌ها یادآور شد و بیان کرد: باید سالانه 9 هزار میلیارد تومان سرمایه به استان جذب شود که بخش عظیمی از این منابع باید با همراهی بخش خصوصی تحقق پیدا کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up