• شناسه خبر : 67264
  • تاریخ انتشار : 26 مرداد 1401 - 01:59

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: در مدیریت منابع آبی در استان اردبیل شاهد فاجعه‌ای بزرگ بودیم به طوری که تولید یک کیلوگرم هندوانه که نیازمند تامین آب به میزان ۲۵۰ هزار تومان است با کمتر از ۲ هزار تومان در این استان به فروش رفت.

صدیف بدری

صدیف بدری اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی شرایط تامین امنیت غذایی کشور و توسعه بخش کشاورزی در حوزه اصلاح الگوی کشت و مصرف آب بر پایه الگوهای آبرسانی در وزارت کشاورزی مورد غفلت واقع شده و انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات اساسی در این زمینه انجام یابد.

وی بیان کرد: در مدیریت منابع آبی در استان اردبیل شاهد فاجعه‌ای بزرگ بودیم به طوری که تولید یک کیلوگرم هندوانه که نیازمند تامین آب به میزان 250 هزار تومان است با کمتر از 2 هزار تومان در این استان به فروش رفت و این موضوع سبب ضرر به منابع آبی و ایجاد مشکلات اساسی برای کشاورزان شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: باید در راستای اصلاح الگوی کشت برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یابد تا از اثرات زیان‌بار این حوزه جلوگیری شود و بتوانیم از غفلت‌ها و ضرر و زیان‌های این حوزه جلوگیری به عمل آوریم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در راستای صیانت از حقوق مردم در بخش کشاورزی و نیز حمایت همه‌جانبه از کشاورزان تمهیدات لازم به کار گرفته شود تا بتوانیم مشکلات لازم را در این زمینه برطرف کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up