• شناسه خبر : 67634
  • تاریخ انتشار : 14 شهریور 1401 - 12:01

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلخال گفت: ۵۵ درصد درصد از مجموع تعاونی‌های تشکیل شده این شهرستان فعال و ۴۵ درصد نیز راکد، تعطیل و یا از چرخه کار و تولید خارج شده اند.

انبار تولید کالا

سلمان ستاری در آیین گرامیداشت هفته تعاون و تجلیل از تعاونگران نمونه و برتر خلخال اعلام کرد: از مجموع ۴۵۰ تعاونی این شهرستان ۲۵۰ تعاونی فعال و ۲۰۰ تعاونی هم بدلایل مختلف غیر فعال، متوقف و تعطیل شده‌اند.

وی از اشتغال بیش از۱۰ هزار نفردر تعاونی‌های این شهرستان خبر داد و افزود: بیشترین تسهیلات اعتباری کم بهره بانک توسعه تعاون خلخال نیز به تعاونی‌های فعال شهرستان پرداخت می شود.

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال در ادامه، تامین مواد اولیه ، اختلاف در مدیریت تعاونی‌ها، تامین سرمایه در گردش، تورم بازار و افزایش هزینه دستمزد را از چالشهای پیش روی تعاونیها برشمرد و گفت: فعالیت برخی از واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک خلخال نیز از اسفندماه سال ۹۸ به علت شیوع کرونا در مقاطع زمانی مختلف متوقف شده است ولی برخی از این تعاونیها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت تولیدی مناسبی داشته اند.

ستاری با بیان اینکه ملاک داشتن شغل پایدار برای افراد شاغل در ادارات دولتی استمرار حقوق ماهانه و داشتن بیمه و همچنین بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی برای شاغلین در سطح واحدهای کارگری است، اظهار کرد: از مجموع ۸۶ هزار جمعیت این شهرستان در حال حاضر ۲۲ هزار نفر شاغل و دارای بیمه هستند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up