• شناسه خبر : 68067
  • تاریخ انتشار : 07 مهر 1401 - 02:13

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یک هزار میلیارد تومان از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان بدهکار بودیم که با پیگیری های صورت گرفته کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

گندم کشاورز

نادر تقی‌زاده ظهر امروز در دیدار با مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی استان اردبیل اظهار داشت: یک هزار میلیارد تومان از بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان بدهکار بودیم که با پیگیری های صورت گرفته کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت شده و در مجموع 2 هزارو 798 میلیارد تومان به کشاورزان از بابت خرید گندم پرداخت شده است.

وی افزود: امسال بیش از 238 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش خرید نشان می دهد , امسال بالای 400 هزار تن گندم در سطح استان تولید شده که نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش نشان می‌دهد و انتظار می رود در سال آینده بیش از 600 هزار تن گندم در سطح استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به نرخ مصوب 13 هزار تومان توسط دولت برای خرید تضمینی گندم انتظار می‌رود کشاورزان برای کاشت این محصول رغبت بیشتری نشان دهند.

تقی زاده اعلام قیمت تضمینی محصولات استراتژیک قبل از کاشت توسط دولت را یک گام مثبت ارزیابی کرد و گفت: این عمل باعث می شود که کشاورزان از سردرگمی و بلاتکلیفی رهایی یابند و با تصمیم قاطع اقدام به کشت نمایند و در نتیجه علاوه بر حمایت از تولید داخلی به افزایش تولید و کاهش واردات منجر شده و در نهایت پایداری و خودکفایی تولید را در پی خواهد داشت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up