• شناسه خبر : 69335
  • تاریخ انتشار : 18 دی 1401 - 09:32

شهردار اردبیل از آماده‌سازی شهر برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خبر داد و گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت مهمی برای استان به شمار می‌رود که استفاده از این فرصت می‌تواند گردشگری را به محور توسعه استان تبدیل کند.

آماده‌سازی شهر اردبیل برای برگزاری رویداد 2023

شهرخوان: محمود صفری در دیدار با مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان اردبیل در خصوص رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو؛ اظهار کرد: اهمیت رویداد اردبیل ۲۰۲۳ قابل چشم‌پوشی نیست و نیاز است که همه برای برگزاری این رویداد و بهره‌برداری مطلوب از آن بسیج شوند.

شهرداری برای میزبانی شایسته آماده می‌شود

وی از آماده‌سازی فضای شهری برای برگزاری این رویداد خبر داد و افزود: منطقه نمونه گردشگری شورابیل برای برگزاری برنامه‌های مختلف در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ آماده است.

شهردار اردبیل با اشاره به ساماندهی ‌و زیباسازی چهار ورودی‌ شهر و همچنین داخل شهر و ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش‌ که موجب ترافیک می‌شوند، بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر اردبیل یکی دیگر از نیازهای اساسی برای میزبانی از مسافران است که در این راستا اکثر سرویس‌های عمومی ساماندهی شده‌اند و مابقی نیز تا شروع رویداد آماده می‌شوند.

صفری ادامه داد: در حوزه تبلیغات شهری و محیطی، شهرداری اردبیل آمادگی دارد از تمام امکانات در جهت مردمی سازی رویداد استفاده کند.

وی گفت: ما در شهرداری اردبیل به اهمیت گردشگری واقف هستیم و هر رویدادی که با محوریت گردشگری در شهر اردبیل برگزار شود با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همکاری می‌کنیم.

شهردار اردبیل با بیان این‌که رویداد گردشگری ۲۰۲۳ بهترین فرصت برای معرفی اردبیل در عرصه بین‌المللی است، گفت: در همین راستا مجموعه شهرداری جهت میزبانی شایسته برنامه‌های مختلفی را تدوین و پیش‌بینی کرده است.

محمود صفری اظهار کرد: اهمیت رویداد ۲۰۲۳ برای هیچ‌کسی پوشیده نیست و شهرداری تمام تلاش خود را می‌کند تا شهر را برای این میزبانی در سطح مطلوبی آماده و زمینه‌های حضور گردشگران را فراهم کند‌.

وی با بیان این‌که مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده همکاری جهت میزبانی رویداد گردشگری ۲۰۲۳ است، افزود: این رویداد فرصتی است که ظرفیت‌های شهر را در عرصه بین‌المللی معرفی کنیم که در این راستا مجموعه شهرداری برنامه‌های مختلفی تدوین و پیش‌بینی کرده است.

شهردار اردبیل با اشاره به آمادگی شهرداری جهت انجام وظایف خود جهت میزبانی شایسته، تصریح کرد: در ردیف بودجه ۱۴۰۱ شورای شهر اردبیل، مبلغی برای رویداد ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده بود که این امر در ردیف بودجه ۱۴۰۲ نیز در نظر گرفته می‌شود.

صفری با اشاره به پروژه‌های شهرداری جهت آماده‌سازی شهر برای رویداد ۲۰۲۳، گفت: نصب اِلمان‌ها متناسب با فرهنگ و سنت اردبیل، بهسازی ورودی‌های شهر، آماده‌سازی مجموعه گردشگری شورابیل، ایجاد پارک‌های متعدد در مناطق مختلف شهری و رنگ‌آمیزی و نوسازی جدول‌ها تنها بخشی از اقدامات شهرداری برای این میزبانی است.

رویداد ۲۰۲۳ فرصتی برای معرفی اردبیل در عرصه بین‌المللی است

وی افزود: توسعه گردشگری خارجی به برنامه‌ریزی نیاز دارد که رویداد اردبیل ۲۰۲۳ مهم‌ترین برنامه ما در این راستا است و شهرداری اردبیل می‌تواند نقش مهمی در برگزاری رویداد داشته باشد.

.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up