• شناسه خبر : 70744
  • تاریخ انتشار : 14 بهمن 1401 - 01:47

سلامت صفری در نطق پیش از دستور :

اردبیل نباید کوچه خاکی داشته باشد

سخنگوی شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه باید شعاردر شهر کوچه خاکی نداریم را عملیاتی کنیم، گفت: در سال آتی باید حجم فروش زمین ها را کاهش‌ دهیم تا در آینده به شهر فروشی متهم نشویم.

سلامت صفری: اردبیل نباید کوچه خاکی داشته باشد

به گزارش شهرخوان، سخنگوی شورای شهر به ضرورت اولویت بندی و ستاره دار کردن طرح‌ها و پروژه‌ها در زمان تصویب بودجه اشاره کرد و گفت: ضروری است رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرمان و سایر صاحب‌نظران و درخواست شهدوندان عزیز و نیاز شهر را که احصا کرده در برنامه های مصوب سال آتی آن را مد نظر قرار دهیم.

رئیس کمسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل مبارزه با فساد اداری با ایجاد سیستم الکترونیک و هوشمند را حائز اهمیت دانست و گفت: بیش از ۴۶ عنوان سامانه یا نرم افزار توسط شهرداری در دست اقدام است که در صورت پشتیبانی جزئی ۱۶ عنوان آن تا آخر سال تکمیل می‌شود و در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

سلامت صفری گفت: تعدادی از آنها تکمیل شده ولی در شهرداری استفاده نمی شود، تعدادی در مرحله انتشار آگهی مناقصه، تعدادی در مرحله استعلام و تعدادی در انتظار ارتقاء قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای سامانه های الکترونیک فقط ۳ میلیارد محقق شده است؛ بیان کرد: زمانی که سازمان مربوطه مسئول کارپردازی و درآمد و مسئول مالی ندارد اعتبار کافی و بموقع داده نشود و از طرفی نیروهای آموزش دیده تخصصی هم در زیر مجموعه شهرداری نباشد، بدیهی است که در اینصورت خروجی محسوسی هم نخواهد بود.

 شهرداری تحویل شهرکهای جدید مسکونی را پیگیری کند

سلامت صفری با تاکید بر پیگیری تحویل شهرکهای جدید مسکونی گفت: از شهردار اردبیل درخواست داریم این موضوع را از مسئولین فرادستی پیگیری کند.

عضوشورای شهر گفت: در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری اقدامات موثر و مفیدی انجام شده است اما خروجی آمار متفاوت اعلام می‌شود باید خروجی یکدست باشد. همچنین در راستای تحقق شعار سال آتی نیز باید کمیسیون ویژه ای در شورا تشکیل شود.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: از جایگاه کمیسیون پیگیری و نظارت ۱۷ فقره نامه ارسال کرده ام که بعضی ها تاکنون بی جواب مانده

وی بیان کرد: همچنان در شهر کوچه های خاکی داریم و باید شعار اینکه دیگر در شهر کوچه خاکی نداریم را عملیاتی کنیم و همه معابر خاکی را در برنامه سال آتی قرار دهيم.

فروش زمین های شهر اردبیل کاهش یابد

صفری بازنگری برای تصویب فروش زمین های شهرداری که سرمایه بین نسلی است را ضروری دانست و گفت: در سال آتی باید حجم فروش این سرمایه های بين نسلی را کاهش‌ دهیم از طرفی هم به دستورالعمل های ابلاغی وزارت کشور توجه کنیم و مناطق کم برخوردار را ارتقا داده و به سطح نسبی و قابل قبول برسانیم.

عضو هییت رییسه شورا تصریح کرد: همچنین ضروری است به بالابردن عمر مصالح و همچنین تولید نیازمندیهای شهرداری که منجر به اشتغال هم میشود توجه کرد؛ چرا که معتقدیم وقتی پازل توسط خود شهرداری تولید میشود پس قطعا دیگر مصالح نیز میتواند تولید شود.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up