• شناسه خبر : 70754
  • تاریخ انتشار : 14 بهمن 1401 - 01:26

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل

عوارض شهرداری از ۱۵ درصد تا ۳۰ درصد تعیین شد

بهروز اسکندرپور گفت: بر اساس قانون موظف بودیم نرخ افزایش تعرفه عوارض محلی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد می شد؛ اما به دلیل رعایت حال عموم شهروندان این تعرفه در اردبیل حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد مصوب شد.

بهروز اسکندرپور: عوارض شهرداری از ۱۵ درصد تا ۳۰ درصد تعیین شد

به گزارش شهرخوان، دکتر بهروز اسکندرپور در جلسه رسمی شورای شهر گفت: تعرفه عوارض محلی و هزینه بهای خدمات ۱۴۰۲ شهرداری با بررسی های علمی و منطقی به صورت #متوازن با رویکرد حمایت از #مناطق_کم_برخوردار با رای اعضای شورای شهر تصویب شد.

وی گفت: تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ شهرداری دارای نقاط قوت بسیاری است که در تصویب این تعرفه سعی شده است وضعیت اقتصادی و رعایت حال شهروندان به خصوص اهالی منطقه کم برخوردار شهر در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۲ شهرداری در جلسات پی درپی، ردیف به ردیف و تبصره به تبصره به صورت کارشناسی و دقیق توسط همکاران شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت درامد فرمود: لایحه پیشنهادی شهرداری برای تعرفه ۱۴۰۲ به دلیل تغییر و تحولات اساسی در قوانین مقررات ،لایحه ای متفاوت بود که خوشبختانه با همکاری اعضای شورا این لایحه تصویب شد.

بهروز اسکندرپور گفت: امسال عناوین عوارض خدمات محلی طبق عناوین ابلاغی از وزارت کشور و براساس مصوبه مجلس تحت عنوان قوانین درآمدها و هزینه های پایدار شهرداری و دهیاری لحاظ شده است و برای اولین بار شاهد یکپارچگی و وحدت قوانین و رویه ها با دیگر کلانشهرها هستیم تا ابهاماتی که قبلا وجود داشت امسال در راستای قوانین واحد وزارت کشور، برطرف شود، در واقع شفافیت تعرفه و عوارض بهای خدمات بیشتر شده و تفاسیر کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه حداقل نرخ افزایش تعرفه سال ۱۴۰۲ برای تعرفه وعوارض محلی شهرداری اردبیل ۱۵ درصد و حداکثر آن ۳۰ درصد است؛ گفت: بر اساس قانون موظف بودیم که رشد عوارض را بر اساس تورم محاسبه کنیم اما به دلیل در نظر گرفتن شرایط مردم بویژه مردم مناطق کم برخوردار این عوارض به حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۳۰ درصد محدود شد. این در حالی است که میزان تورم در کشور بالاتر از اون درصدها است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: در بررسی این تعرفه نه فقط صرفا مناطق ۴ و ۵ ، بلکه برای تمامی نقاط که حائز شرایط کم برخورداری هستند تعرفه‌های حداقل بسته شد.

وی با بیان اینکه در گذشته ارزش معاملات مناطق در سطح شهر کاملا غیر اصولی بود افزود: در تعرفه ۱۴۰۲ این ارزش معاملاتی متوازن در نظر گرفته شده است و برای این منظور ارزش معاملاتی مناطق بررسی و به طور دقیق بازنگری و مشخص شد

اسکندرپور با اشاره به اینکه شورای شهر رشد عوارض را نه براساس تورم ملی بلکه براساس درآمد مردم و وضعیت معیشت و سفره مردم کمتر از سی درصد در نظر گرفته و تعرفه سال ۱۴۰۲ را تصویب کرده است، افزود: در حوزه تمدید یکسال رایگان پروانه، عدم دریافت عوارض برای پارکینگ های ساختمان، در نظرگرفتن حقوق شهروندان در بحث حق مشرفیت، واقعی سازی و حمایت از شهروندان و اداره جات درتعرفه‌ی مجوز حفاری، تسهیل شرایط نحوه پرداخت و تقسیط عوارض بدون نیاز به مجوز شورا، نظام‌مند کردن عوارض بر تبلیغات محیطی از جمله مباحثی بودند که در شورا در تصویب تعرفه‌ها،صحبت شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up