• شناسه خبر : 72759
  • تاریخ انتشار : 21 خرداد 1402 - 02:48

این مطلب راهنمایی‌ای است برای انتخاب ضد‌آفتاب با توجه به انواع مختلف پوست.

چند نکته مهم درباره کرم ضدآفتاب

تابش نور خورشید تا اندازه‌ای برای پوست صورت و بدن مفید است که میزان کافی ویتامینD بدن را تامین کند و آسیبی به پوست نرساند و فرد را در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار ندهد؛ بنابراین می‌توان هر روز مدت مشخصی را زیر نور مستقیم آفتاب حضور یافت. اما برای همین مدت نیز توصیه به استفاده از کرم ضد‌آفتاب و انواع لوسیون‌ برای پیشگیری از سرطان شده است.

در طول تابستان، اشعه مضر ماوراء‌بنفش خورشید که پوست را می‌سوزاند، بیش از همه فصول سال به بدن می‌تابد و این زمان مهمی برای محافظت از پوست شماست. این مطلب راهنمایی‌ای است برای انتخاب ضد‌آفتاب با توجه به انواع مختلف پوست.

وقتی در خانه هستیم، باید ضد‌آفتاب بزنیم؟

منبع تابش اشعه ماورای بنفش نه‌تنها از خورشید، بلکه از صفحه نمایش کامپیوتر و گرما یا تابش ناشی از پخت‌وپز است. اینها ملانوسیت‌های پوست را تحریک می‌کنند و ضد‌آفتاب می‌تواند از این امر جلوگیری کند. پزشکان توصیه می‌کنند که استفاده از ضد‌آفتاب در خانه ضروری است و نیاز به تمدید هر دو ساعت یک‌بار دارد.

تفاوت ضد‌آفتاب رنگی و بی‌رنگ

ضد‌آفتاب‌های رنگی بعد از استفاده درست مانند یک کرم‌پودر، قدرت پوشانندگی دارند و از آنجا که برخی برندها، از طیف رنگی نزدیک به رنگ پوست هم در ساخت ضدآفتاب‌ها استفاده کرده‌اند، این کرم‌ها در واقع یک تیر با دو نشان هستند، به این معنی که هم از پوست در برابر اشعه آفتاب مراقبت می‌کنند و هم اینکه نقش فونداسیون آرایش را برعهده دارند.کدام رنگ پوست در برابر آفتاب آسیب‌پذیرتر است؟

کدام رنگ پوست در برابر آفتاب آسیب‌پذیرتر است؟

پوست خیلی روشن به ‌دلیل داشتن مقدار متفاوت ملانین، آسیب‌پذیری بیشتری در برابر آفتاب دارد و در شرایط یکسان، انرژی خورشیدی بیشتری نسبت به پوست تیره جذب می‌کند. پوست تیره هم در برابر نور فرابنفش آسیب‌پذیر است، اما به میزان کمتری، چرا که ملانین که جذب‌کننده زیست‌شناختی نور فرابنفش است در این نوع پوست بیشتر وجود دارد.

Some important points about sunscreen



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up