• شناسه خبر : 73412
  • تاریخ انتشار : 19 مرداد 1402 - 01:36

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه طراحی اپلیکیشن‌های به روز جهت فراهم کردن زیرساخت برای شهر هوشمند بزودی افتتاح می شود، گفت: برای رسیدن به شهر هوشمند باید زیرساختهای آن را فراهم کنیم.

میرمحمد سیدهاشمی

دکتر سید هاشمی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران دغدغه مندترین افراد جامعه و جز قشر حساس به مسائل اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه های مختلف شهری هستند که ضروری است از ظرفیت آنان در حل مشکلات شهری بهره بگیریم.

خبرنگاران، رکن اصلی جهاد تبیین هستند

وی در تشریح برنامه های آتی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: باتوجه به اینکه در نیمه راهِ دور ششم شورای اسلامی شهر که شورایی برنامه محور است هستیم؛ ضروری است برای دوسال آتی نیز برنامه های فشرده برای توسعه همه جانبه شهر بویژه مناطق کم برخوردار تدوین کنیم.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه رسانه جز رکن چهارم دموکراسی است؛ افزود: این خبرنگاران و فعالان حوزه خبری هستند که با انتقال کاستی های شهر و مطالبات شهروندان به مدیریت شهری، مسیر توسعه شهری را هموار میسازند.

سیدهاشمی همچنین با اشاره به اینکه فعالان حوزه رسانه جهادگران تبیین هستند؛ افزود: خبرنگار عنصری ارزشمند برای پیشرفت هرجامعه محسوب میشود که نباید از ظرفیت آن در بحث مدیریت شهری غافل شد.

زیرساخت های شهر هوشمند در حال تجهیز و توسعه است

وی افزود: اولین قدم در حوزه تحقق شعار مجموعه مدیریت شهری مبنی بر “ساخت شهر هوشمند” فراهم سازی زیرساخت‌های آن است که خوشبختانه در طول دو سال گذشته این زیرساخت ها در حال تکمیل، تجهیز و توسعه است.

رئیس شورای شهر اردبیل عنوان کرد: راه اندازی مرکز مانیتورینگ ترافیک شهری که معضل ترافیک یکی از دغدغه‌های اصلی شهر در حال حاضر است؛ از جمله این‌ زیرساخت ها در راستای کاهش ترافیک میباشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اجرای طرح پارکینگ حاشیه‌ای جهت کاهش ترافیک گفت: هدف از اجرای این طرح نگاه مدیریتی به معضل ترافیک در شهر اردبیل است و شهرداری هیچ نگاه درآمدی به این موضوع ندارد و امیداست خبرنگاران با نگاه عدالتی و منطقی این موضوع را تحلیل و بررسی کنند.

سیدهاشمی همچنین از طراحی اپلیکیشن‌های به روز جهت فراهم کردن زیرساخت برای شهر هوشمند خبر داد و گفت: این نرم افزارها در هفته دولت رونمایی خواهد شد.

وی گفت: بحث صدور پروانه الکترونیکی باهدف کاهش جرایم، عدم ورود شهروندان به سیستم اداری و تسربع در خدمات و بهینه سازی خدمات شهرداری نیز از دیگر زیرساختهای فراهم شده توسط شورا و شهرداری برای شهر هوشمند است.

رییس شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته درآمد شورابیل بعنوان تنها عنصر ارزشمند گردشگری اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است و به ۶ میلیارد تومان در سال رسیده است که این درآمد نسبت به هزینه جاری شورابیل بسیار اندک است و ضعفی برای مجموعه شهرداری است.

سیدهاشمی ادامه داد: اینکه نتوانستیم در این ظرفیت بزرگ گردشگری به درآمد برسیم جای سوال است و از فعالان رسانه‌ها درخواست داریم که در راستای توسعه درآمد پایدار شهری یاریگر مجموعه مدیریت شهری باشند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به تحقق ۹۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری با یک جهش مواجه شد که نسبت به سال‌های قبل این تحقق بی‌سابقه بوده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ نیز بودجه ۲هزار میلیاردی شهرداری صد درصد تحقق یابد.

گفتنی است: ادامه جلسه با پرسش و پاسخ بین خبرنگاران و شهردار و رئیس شورای شهر اردبیل ادامه یافت و از فعالان حوزه رسانه تجلیل و تقدیر شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up