• شناسه خبر : 73605
  • تاریخ انتشار : 06 شهریور 1402 - 02:37

اگر گوشت قرمز خوب نگهداری نشود می‌تواند میزبان خوبی برای باکتری‌های مختلف مانند سالمونلا باشد.

راه درست فریز کردن گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از موادغذایی ا‌ست که اهمیت استفاده از آن در هرم غذایی هم تایید شده‌است. می‌دانیم که با مصرف به اندازه آن می‌توان بخشی از پروتئین لازم برای بدن را به دست‌آورد. البته اگر آن را درست فریز و استفاده‌ کنیم. چون گوشت قرمز می‌تواند میزبان خوبی برای باکتری‌های مختلف مانند سالمونلا باشد و باعث بروز بیماری‌های عفونت‌ ادراری، اسهال، بیماری‌های تنفسی و عفونت خونی ‌شود. این عارضه درباره خانم‌های باردار، افرادی با سیستم ایمنی ضعیف‌تر یا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند واکنش‌های شدید‌تری خواهد داشت.

در ادامه از باید و نبایدهای منجمد کردن گوشت می‌گوییم.

1- نگهداری گوشت پخته

گوشت پخته شده باید با احتیاط نگهداری شود. به طور کلی، بیشترین زمان مجاز برای نگهداری گوشت پخته در یخچال، یک هفته در دمای 4.4درجه سانتی‌گراد است.

2- آماده‌سازی ناکافی قبل از انجماد

تهیه نکردن گوشت به اندازه کافی قبل از انجماد می‌تواند منجر به مشکلات کیفیت شود. رطوبت بیش از حد روی سطح گوشت می‌تواند منجر به تشکیل کریستال‌های یخ شود و بر بافت تأثیر منفی بگذارد. مراحل قبل از انجماد، مانند خشک‌کردن گوشت یا حذف چربی اضافی، می‌تواند به حفظ کیفیت در طول انجماد کمک ‌کند.

3- بسته‌بندی مناسب

یکی از اشتباهات رایج در نگهداری گوشت، نحوه بسته‌بندی آن است. گوشت را باید در مواد بسته‌بندی ضد رطوبت و بدون هوا، مانند بسته بندی پلاستیکی یا کیسه‌های فریزر، محکم بپیچید تا کیفیت آن حفظ و از سوختن فریزر جلوگیری شود.

4- رعایت دما در فریزر

توصیه می‌شود دمای فریزر برای فریزکردن گوشت 40درجه فارنهایت (معادل4.4درجه سانتی‌گراد) یا بیشتر باشد. این کار از رشد باکتری‌ها جلوگیری و به حفظ کیفیت گوشت کمک‌می‌کند.

5- نحوه منجمد‌کردن

برای نگهداری گوشت در فریزر، بهتر است آن را تکه‌تکه کنید و بعد داخل فریزر بگذارید. این کار باعث‌ می‌شود که گوشت به طور یکنواخت تازگی خود را حفظ کند و همچنین زمان پخت آن در آینده را کاهش دهد.

راه درست فریز کردن گوشت قرمز



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up