• شناسه خبر : 74037
  • تاریخ انتشار : 26 مهر 1402 - 02:28

وقتی ازدواجی صورت می گیرد ما شروع یک کسب و کار فراز و نشیبی دارد که شناسایی آنها می تواند چراغی برای پیمودن زندگی باشد.

شناسایی روزهای بد و خوش ازدواج

همه زوج‌ها نمی‌دانند که برای حفظ زندگی‌مشترک به تلاش هر دو سمت ازدواج نیاز است. بخش قابل توجهی از ازدواج‌ها کمتر از ۱۰ سال دوام می‌آورند اما محققان در پژوهش‌های خود توانسته‌اند شادترین و دشوارترین سال‌های ازدواج را پیدا کنند. در ادامه مروری بر نتایج آن‌ها خواهیم داشت.

سال سوم | شادترین

برخی معتقدند عشق فقط ۳ سال دوام می‌آورد. بعد از آن یک زوج یا از یکدیگر جدا می‌شوند یا رابطه آن‌ها دیگر به شکل آرمانی سابق نخواهد بود. در حقیقت بعد از ۳ سال افراد ضعف‌های همسرشان را بیشتر می‌پذیرند؛ بنابراین بیشتر احساس راحتی می‌کنند. مسئله شایع دیگر این است که در سال سوم ازدواج، معمولا زوج‌ها تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گیرند که به دنبال آن رابطه آن‌ها مستحکم‌تر می‌شود؛ بنابراین سال سوم ازدواج را شادترین سال زندگی‌مشترک می‌دانند چون بعد از آن، احتمال طلاق عاطفی یا جدایی به خاطر ناآگاهی از برخی مهارت‌ها، کم نیست.

سال پنجم | سخت‌ترین

سر و کله اولین مشکلات واقعی در زندگی مشترک می‌تواند از سال پنجم ازدواج پیدا شود. در این مدت فرزندان خانواده هنوز کوچک هستند و به توجه زیادی نیاز دارند. مدیریت همزمان شغل، کارهای خانه و دیگر مشکلات روزانه بسیار دشوار است. بعد از ۵ سال زندگی‌ مشترک است که زوج‌ها رفته رفته به طلاق فکر می‌کنند و به سراغ وکیل می‌روند. این سال را سخت‌ترین سال زندگی‌مشترک می‌دانند.

سال هفتم | نقطه بحرانی

اگر زوجی ۵ سال با یکدیگر بمانند، یک مانع دیگر بر سر راه خود خواهند داشت؛ هفتمین سال ازدواج که متخصصان به آن «نقطه بحرانی ۷ ساله» می‌گویند. از این زمان اگر زوج‌ها تلاش نکنند، زندگی‌مشترک یکنواخت و روزمره می‌شود. ممکن است مشکلات مالی، مسائل مربوط به فرزندان و کشمکش‌هایی هم بر سر نحوه تقسیم کار وجود داشته باشد. این دوره بسیار دشوار است. اگر همسران بتوانند با همراهی یکدیگر از آن عبور کنند، بعد از آن به احتمال بسیار بالایی، زندگی مشترک شاد و مستحکمی پیش روی خود خواهند داشت. برای نوشتن این مطلب از «فرارو» کمک گرفته شده‌است.

Identification of bad and good days of marriage



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up