• شناسه خبر : 75173
  • تاریخ انتشار : 26 فروردین 1403 - 11:35

در این مقاله به بررسی علت از کار افتادن یخچال فریزر کنوود و همچنین نحوه رفع این مشکل در یخچال های کنوود می پردازیم.

مشخص است که یخچال همیشه یخ نمی زند، به طور دوره ای روشن و خاموش می شود. تعادل بین کار و زمان استراحت یخچال متفاوت است. این بستگی به حالت تنظیم، دارد.اما اگر یخچال روشن شود و سپس از کار بیافتد، قطعا طبیعی نیست. البته دقت داشته باشید که در یخچال های جدید که دارای صفحه نمایش هستند در این مواقع چراغ چشمک زن هشدار می دهد. اغلب علت از کار افتادن یخچال فریزر کنوود از ولتاژ و برق رسانی است اما ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. ما در این مقاله به این دلایل می پردازیم. در صورتی که با راه حل های ارائه شده نمی توانید مشکل را برطرف کنید از طریق کلیک بر روی لینک زیر با نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر کنوود پشتیبان در تهران تماس بگیرید:

https://kenwoodposhtiban.ir/refrigerator-repair/

images 1713018359 661a95f730504

چرا یخچال کنوود روشن می شود و سریعا از کار می افتد؟

در اینجا رایج ترین مشکلاتی که باعث خاموش شدن سریع یخچال می شوند آورده شده است:

  • کمپرسور خراب شده

خرابی کمپرسور علت از کار افتادن یخچال فریزر کنوود محسوب می شود. در این مواقع موتور گاهی اوقات گیر می کند، گاهی اوقات فنرهای نگهدارنده آن خاموش می شوند و یک اتصال کوتاه در پیچ های سیم پیچ اتفاق می افتد. در صورتی که خرابی کمپرسور سبب خرابی موتور شده باشد موتور قابلیت تعمیر ندارد و خرید یخچال جدید به صرفه تر است.

  • خرابی رله حفاظتی

یکی از دلایل از کار افتادن یخچال فریزر کنوود خرابی رله حفاظتی است. رله حفاظتی از موتور در برابر بار اضافی محافظت می کند. عنصر گرمایش در آن اغلب از کار می افتد و هسته تحرک خود را از دست می دهد. رله تعمیر یا تعویض شده است. این کار باید قبل از از کار افتادن کمپرسور به سرعت انجام شود.

  • مشکلات ولتاژ شبکه

مشکلات ولتاژ شبکه خرابی های الکتریکی به موتور، رله ها و سایر قطعات به همان اندازه مهم آسیب می زند. برای بررسی بصری ولتاژ در یک پریز، به لامپ یخچال خود نگاه کنید. اگر به طور یکنواخت نمی درخشد یا چشمک می زند، مشکلی در شبکه وجود دارد. یک ولت متر به شما کمک می کند تا ولتاژ را در پریز اندازه گیری کنید. در صورت وجود نوسانات، بهتر است دستگاه را از طریق یک تثبیت کننده به شبکه وصل کنید.

  • واحد کنترل از کار افتاده است.

در صورتی که مشکل از واحد کنترل باشد، سیستم حساس به نوسانات ولتاژ می شود. در نتیجه موتور به طور آشفته کار می کند. ماژول الکترونیکی دوباره برنامه ریزی شده یا با یک ماژول جدید جایگزین می شود.

images 1713018359 661a95f74a14e

نحوه تشخیص عیب

این واقعیت که یخچال از کار افتاده است ،نشان دهنده این واقعیت است که بیش از حد روشن می شود و آن نیز می تواند به دلایل زیر باشد:

  • فریون کمی در سیستم خنک کننده وجود دارد. باید مطمئن شوید که سفت است و مبرد اضافه کنید.
  • ترموستات سوخته است. دما را کنترل نمی کند و کمپرسور را خاموش نمی کند.
  • دما کاهش نمی یابد. موتور، در تلاش برای حل مشکل، بدون توقف می چرخد.
  • یخچال به سرعت گرم می شود. باید بررسی کنید که آیا درب محکم بسته می شود و آیا درزگیر ترک خورده است یا خیر.

نحوه تشخیص خرابی توسط صدا

به صداهایی که دستگاه هنگام روشن و خاموش شدن تولید می کند گوش دهید. اگر درست قبل از خاموش شدن صدای کلیک بلند شنیدید، یخچال معیوب است.چند دلیل وجود دارد:

  • رله محافظ خراب است. این است که قبل از خاموش شدن کمپرسور صدای کلیک بلند ایجاد می کند.
  • کمپرسور بیش از حد گرم شده است و با صدای بلند کار می کند.
  • ماژول کنترل سوخت. موتور را زودتر از موعد خاموش می کند.

توجه داشته باشید که عمر مفید یخچال بستگی به دقت کار کردن با آن دارد. بی دقتی در استفاده از آن، عمر مفید آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

images 1713018359 661a95f7616f7

نکات مورد توجه در جلوگیری از کار افتادن یخچال کنوود.

تجهیزات خود را به طور منظم نگهداری کنید. با تشکیل پوشش برفی، حتماً یخ زدایی کنید. به این منظور ظروف با آب داغ را در اتاقک ها قرار ندهید. فقط صبر کنید تا یخ خود به خود ذوب شود. باقیمانده را با احتیاط بردارید و داخل و خارج یخچال را خشک کنید.

توصیه می شود واحد تبرید را به یک پریز جداگانه وصل کنید. اگر می خواهید کمپرسور تا حد امکان کار کند، نباید آن را برای مدت طولانی با در باز بگذارید. همه اینها طول عمر تجهیزات شما را افزایش می دهد. یخچال یک وسیله حساس است. خرابی برق را به خوبی تحمل نمی کند. بسیار توصیه می شود که آن را از طریق یک تثبیت کننده به پریز وصل کنید.

دما را کنترل کنید. اگر ترموستات را روی یک یا دو تنظیم کنید، یخچال کمتر کار می کند و بیشتر بیکار می نشیند. در 3-5، همه چیز دقیقا برعکس است.

images 1713018359 661a95f784451

جمع بندی

فرصت را از دست ندهید برای تعمیر یخچال با کیفیت بالا و سریع در خانه و برای اطلاع از قیمت های فعلی کافی است با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی کنوود پشتیبان در تهران تماس بگیرید. تکنسین های این مجموعه تجربه و مهارت دارند تا هر گونه مشکلی را برطرف کنند و یخچال شما را در کمترین زمان ممکن راه اندازی کنند. پشتیبان کنوود در 24 ساعت شبانه روز توانایی سرویس دهی به شما توسط یک تیم حرفه ای در کلیه نقاط تهران دارد. برای تماس و کسب اطلاعات بیشتر با این نمایندگی با شماره تماس 02147278 ارتباط برقرار کنید یا به وبسایت رسمی نمایندگی تعمیرات کنوود پشتیبان به آدرس kenwoodposhtiban.ir مراجعه نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up