• شناسه خبر : 76350
  • تاریخ انتشار : 19 مهر 1403 - 01:04

۱۱ اکتبر روز جهانی دختر است و جوانه این روز را به همه گل دخترها تبریک می‌گوید.

کیک تولد

به گزارش شهرخوان،  ۱۱ اکتبر روز جهانی دختر است و جوانه این روز را به همه گل دخترها تبریک می‌گوید.

ما دخترها، جدا از همه اندیشه، آرزو و رویاهایی که داریم بهتر است به خودمان هم فکر کنیم. به این که حالا که در نوجوانی قرار داریم چه چیزهایی را به می‌توانیم به خودمان هدیه بدهیم؟! وقتش است این سوال را از خودمان بپرسیم.

برای هدف‌مان وقت بگذاریم| هر چقدر در دوره نوجوانی فعال باشیم و در راه هدف‌مان جلو برویم آینده روشن‌تری در انتظارمان خواهد بود. منظورمان این نیست همه وقت‌تان را برای کنکور و … بگذارید. اما مسیرتان را مشخص کنید. اگر سردرگم هستید هم عیبی ندارد. خیلی‌ها شبیه شما هستند که هنوز نمی‌دانند از آینده چه می‌خواهند.

ظاهرمان را دوست داشته ‌باشیم| نوجوانی فصل آکنه، ‌جوش‌های زیرپوستی و تغییرات ظاهری و هورمونی در دختر خانم‌هاست. قرار نیست به جنگ همه چیز بروید و از بدن‌تان متنفر شوید. بدن‌تان را دوست داشته باشید، درباره این تغییرات بخوانید تا بدانید باید چطور با آن‌ها برخورد کنید.

به دنبال برابری واقعی باشیم| این روزها در شبکه‌های مجازی محتواهای مختلفی درباره برابری زن و مرد در جامعه نوشته می‌شود که همه آن‌ها درست نیستند. بعضی از این محتواها ضدزن و حتی ضدمردهاست. هرچه بیشتر درباره این موضوع بدانید بهتر است. در جامعه سالم هیچ فردی، ضد دیگری نیست.

دوستان خوبی انتخاب کنیم| معیار آدم‌ها برای انتخاب دوست متفاوت است؛ به خصوص در دوره نوجوانی. دوست و رفیق‌های این دوره تاثیر مستقیمی در حال و آینده شما دارند. ممکن است با آن‌ها هم‌مسیر شوید و در چاله بیفتید واگر انتخاب خوبی داشته‌ باشید با هم برای رسیدن به روزهای خوب تلاش کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up