• شناسه خبر : 15196
  • تاریخ انتشار : 03 مرداد 1403 - 11:21

کتاب نظریه شهری و تجربه شهری به قلم سیمون پارکر، به بررسی انواع مختلف تجربه‌های شهری، رویکردهای کلاسیک و نوینِ پژوهش شهری و نظریه‌های نظریه‌پردازان می پردازد.

S428

کتاب نظریه شهری و تجربه شهری

نویسنده : سیمون پارکرمترجم

مترجم: حمیدرضا تلخابی، فرخ مهرآیین

کتاب نظریه شهری و تجربه شهری، با لحاظ جنبه‌ های مختلف مطالعه موضوعی نظریه شهری، در تلاش برای «تبارشناسی دانشِ شهری» طی ۱۵۰ سال گذشته بوده و درصدد است تا به کنکاش منتقدانه شیوه‌ های مواجهه اوربانیست‌ ها و پژوهشگران شهری با انواع مختلف تجربه شهری بپردازد.

در این کتاب رویکردهای کلاسیک بنیان‌ های نظریه شهری مدرن در آثار وبر، زیمل، بنیامین و لوفور ردیابی می‌ شود و با پرداختن به رویکردهای معاصر پژوهش‌ های شهری و خاستگاه‌ های عقلانی دیدگاه‌ های نظری و تجربی در نوشته‌ های نظریه‌ پردازان شهری معاصر نظیر هاروی و کاستلز و مکتب شهرگرایی لس‌ آنجلس، به اوج خود می‌ رسد.

همچنین در فصل‌ های خاصی نیز به مطالعات اجتماع، کلان‌ شهرهای بزرگ، جنبش‌ های آرمان‌ شهری، سیاست شهری و حکم روایی شهری، اثر فناوری‌ های جدید اطلاعاتی ـ ارتباطی و روند رشد شبکه‌ های شهری نامتراکم نظر دارد.

در هر یک از فصول این کتاب، به اندیشه‌ ها و مطالعات پژوهشگران و متخصصان قرن بیست‌ و یکم و همه آن‌ هایی که به‌ نوعی با مسئله شهری درگیرند، ژرفا و معنا می‌ بخشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up