• شناسه خبر : 6666
  • تاریخ انتشار : 11 خرداد 1398 - 02:23

استاندار اردبیل گفت: ا توجه تلقی شدن این پروژه به‌عنوان پروژه انتفاعی در صورت افزایش قیمت مصالح و نیاز مجدد به اعتبار می‌توانیم از اوراق مشارکت نیز برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.

اکبر بهنام جو

رشد اعتبارات عمرانی استان 

به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل گفت: در بودجه سال جاری اعتبارات ملی استان اردبیل از ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داشته است و در کنار آن اعتبارات استانی نیز ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اکبر بهنام‌جو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه بودجه جاری و عمرانی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت که شاهد رشد بسیار مناسبی در بحث اعتبارات عمرانی هستیم به طوری‌که علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اکثر شاخص‌های بودجه ملی، برای سال‌جاری اعتبارات ملی از ۱۱۰ تا ۱۵۰ درصد و بودجه‌های استانی نیز نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: یکی از موارد مهم مورد بحث، موضوع راه آهن اردبیل بود که اعتبار آن از ۱۰۱ میلیارد تومان در سال‌های گذشته به ۱۵۰ میلیارد تومان از پیوست قانون بودجه افزایش یافته و علاوه بر آن ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر از طریق فاینانس داخلی استفاده می‌شود؛ البته با توجه تلقی شدن این پروژه به‌عنوان پروژه انتفاعی در صورت افزایش قیمت مصالح و نیاز مجدد به اعتبار می‌توانیم از اوراق مشارکت نیز برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.

4063

استاندار اردبیل بیان کرد: احداث خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد نیز در حال مطالعه بوده و توجیه اقتصادی آن به‌دلیل اقدامات مناسب انجام یافته در حوزه اقتصادی استان مورد تایید است و در تلاش هستیم که در سال‌جاری با تصویب این خط ریلی از سال آتی احداث آن را آغاز کنیم.

بهنام‌جو ادامه داد: اتصال خطوط ریلی استان به جمهوری آذربایجان نیز طبق توافقات صورت گرفته با احداث ۱۶ کیلومتر از این خط ریلی توسط طرف آذری هم‌اکنون در حال انجام است؛ این خط ریلی تحول اساسی در حوزه ترانزیتی استان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در بخش جاده‌های چهارخطه نیز اقدامات بسیار مناسبی انجام گرفته است، به طوری که اعتبارات این حوزه به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و اکثر محورهای استان کددار و ردیف‌دار شده تا برای تکمیل این جاده‌ها از محل منابع مختلف اعتبار جذب کنیم.

استاندار اردبیل عنوان کرد: میزان جاده‌های چهارخطه موجود در استان از سال ۷۷ تا به امروز ۱۵۰ کیلومتر بوده در حالی که امسال با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و اقدامات انجام یافته ۶۰ کیلومتر جاده چهار خطه دیگر به راه‌های شریانی استان اضافه می‌شود و از این رو جهش بسیار خوبی در خصوص جاده‌های چهارخطه استان انجام می‌شود.

بهنام‌جو گفت: در بحث سدها نیز از محل اعتبارات موجود برای پایاب سد خداآفرین ۲۵۰۰ میلیارد تومان تا به امروز سرمایه‌گذاری شده است و امیدوارم با تأمین اعتبار برای رفع کسری‌های موجود، امسال این پروژه را به اتمام رسانده و ۴۵ هزار هکتار از اراضی را بهره‌برداری کنیم.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up