• شناسه خبر : 11914
  • تاریخ انتشار : 09 شهریور 1398 - 01:18

استاندار اردبیل گفت: عملیات آماده‌سازی اولین کارخانه نوآوری و فناورانه استان آغاز شده و برای راه‌اندازی آن ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

اکبر بهنام جو

به گزارش شهرخوان، اکبر بهنام‌جو در نشست با مالک کارخانه چرم مغان اظهار کرد: عملیات آماده‌سازی اولین کارخانه نوآوری و فناورانه استان آغاز شده و برای راه‌اندازی آن ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

وی افزود: ۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض به پارک علم وفناوری استان برای آماده‌سازی، اجرای معماری داخلی و استقرار واحدهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه اختصاص یافته است و ۱۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات کم‌بهره بانکی به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: رونق فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و حمایت از نخبگان و مخترعان، سرلوحه برنامه‌های اقتصادی استان است.

وی بیان کرد: در قالب کارخانه نوآوری و در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت، این مجموعه با استقرار شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری استارتاپ‌ها نقش مهمی را در توسعه و رونق فضای کسب‌وکار و تولید محصولات دانش بنیان ایفا می‌کند.

کارخانه چرم مغان ظرفیت قابل توجهی برای استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دارد

بهنام‌جو تشریح کرد: وسعت ۱۶ هکتاری با ۲۵ هزار متر مربع فضای مسقف کارخانه چرم مغان ظرفیت قابل توجهی برای استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای علمی و فناوری استان است و با تکمیل و بهره‌برداری از آن، بخش عمده‌ای از مشکل تامین مکان فعالیت این شرکت‌ها مرتفع خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: تلاش می‌‌کنیم این کارخانه در سفر آتی رئیس جمهور به استان تکمیل و به بهره‌برداری برسد و امکان توسعه این مجموعه به ۱۰۰ هکتار از دیگر قابلیت‌های آن است.

وی گفت: فرزندان توانمند استان در قالب شرکت‌های فناوری و دانش بنیان در ۴ حوزه تخصصی کشاورزی، ساختمان، صنایع چرم و گردشگری در این مجموعه فعالیت خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود طی سه سال آینده ۳ هزار اشتغال جدید ایجاد شود.

کارخانه چرم مغان که از سال ۱۳۸۹ راکد و بخشی از کارخانه مستهلک شده است، با تلفیق علم و فناوری و صنعت به کارخانه نوآوری تبدیل و مجوزهای لازم از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اخذ شده است که علاوه بر فعالیت‌های مربوط به تولیدات صنایع چرمی، فعالیت‌های علمی و تولید محصولات دانش بنیان نیز در این مجموعه محقق خواهد شد.


تکمیل و بهره برداری کارخانه چرم مغان در سفر رییس جمهور



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up