• شناسه خبر : 1972
  • تاریخ انتشار : 11 مرداد 1397 - 10:14

خدمات مانور بزرگ اطفای حریق با هدف حفظ آمادگی نیروهای سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اردبیل در دو بخش اطفای حریق مایعات و جامدات قابل اشتعال در اردبیل برگزار شد.

 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل گفت :با توجه به اینکه شهردار و رئیس سازمان آتش نشانی اردبیل تاکید ویژه ای بر حفظ آمادگی نیروهای عملیاتی سازمان و افزایش استانداردهای لازم در راه انجام وظایف دارند به همین منظور در طول سال چندین مورد مانور در زمینه های مختلف برای حفظ آمادگی نیروها انجام می گیرد .

کاجی افزود : برای رسیدن به استانداردهای مورد نظر ، سازمان آتش نشانی در طول سال با برگزاری منظم دوره های تئوری و عملی برای نیروهای خود برای تحقق این اهداف تلاش ویژه ای به کار بسته است .

وی گفت : این مانور در زمین های لم یزرع حاشیه شهر و اطراف محله میر اشرف با دپو تعداد 250 حلقه انواع لاستیک مستعمل خودرو به عنوان انبار کارخانه فرضی لاستیک سازی و ایجاد حوضچه به طول 20 متر به عنوان انبار فرضی نگهداری انواع مایعات قابل اشتعال و ایجاد آتش در آنها آغاز شد و در ادامه با حضور خودروها و نیروهای عملیاتی در محل ؛ نیروها به دو گروه تقسیم و شروع به اطفای حریق حوزچه مایعات مشتعل با کف مخصوص و اطفای حریق لاستیکهای مشتعل با آب کردند .

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل تصریح کرد:هدف از برگزاری این مانورها در طول سال ارزیابی عملکرد نیروهای سازمان مانند چگونگی سازماندهی ، شرح وظایف مسئولان ایستگاهها ، فرماندهان و ماموران عملیاتی و رانندگان خودرو های عملیاتی و نیز کارایی صحیح تجهیزات سازمان آتش نشانی و به طور کلی بررسی نقاط ضعف و قوت سازمان در مواجهه با هر گونه حادثه و بحران احتمالی است .



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up