• شناسه خبر : 24800
  • تاریخ انتشار : 28 فروردین 1399 - 12:40

  در یکی از روزهای معتدل و نه چندان سرد زمستان و پایانی سال گذشته بود که پست فرمانداری شهرستان پارس آباد به دلیل خلاء…

شهرداری پارس آباد

 

در یکی از روزهای معتدل و نه چندان سرد زمستان و پایانی سال گذشته بود که پست فرمانداری شهرستان پارس آباد به دلیل خلاء قانونی که با مشارکت یکی از کاندیداهای انتخابات دوره یازدهم مجلس بوجود آمد، فرماندار علایی قربانی روابط نسبی و سببی با یکی از کاندیداهای مجلس شده و از این سمت کناره گیری کرد.

با توجه به اینکه درایت و کفایت استاندار اردبیل در مهره‌چینی تا پیش از این شهره خاص و عام بود، بدون لحظه ای تعلل معاون سیاسی فرماندار بلافاصله جانشین علایی شد. چرا که انتظاری غیر از این نیز از وی نمی رفت و در کمترین زمان ممکن و در اوج حساسیت و ریاضت مهره های سیاسی و آستانه انتخابات مجلس و سفر ریاست جمهوری،شایسته ترین انتخاب ممکن مترتب شد تا در این برهه حساس،خلاء فرمانداری در دومین شهرستان بزرگ استان و مرزی کشور حتی یک لحظه هم احساس نشود.

طبیعتاً در چنین شرایط حساس و پر استرسی که شهرستان پارس آباد در آستانه رویدادهای مهمی قرار گرفته بود، پذیرفتن چنین مسئولیتی آنهم در دشوارترین شرایط اقتصادی کشور و اواخر سال مالی دولت و آستانه یک انتخابات سرنوشت ساز و دهه مبارک فجر، شاید برای هر کسی میسر و امکان پذیر نبود و خیلی ها را در پذیرش این عنوان دچار شک و تردید می کرد.

اما از آنجایی که عدالت حاجی پور پیش از این در سمت های معاون سیاسی فرماندار و بخشدار و دیگر سمت های مدیریتی به عنوان سرباز ولایت امتحان پس داده بود و مهمتر از همه یک نیروی جوان و بومی تحصیلکرده و مجرب در وزارت کشور به شمار می رفت، به ندای اعتماد استاندار اردبیل پاسخ لبیک گفته و عهده دار پست سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد شد.

پر بیراه نیست اگر گفته باشیم وی در طول این ۴ ماهی که از زمان تصدی گری سرپرست فرمانداری پارس آباد سپری شده است، به اندازه ۴ سال یک فرماندار عملکرد و دستاورد قابل قبول کسب کرده است که به گوشه هایی از این دستاوردها اشاره می‌کنیم.

برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیشترین نامزد انتخاباتی در کمال امنیت و سلامت با بیشترین میزان مشارکت در کشور و بالاتر از میانگین استانی، استقبال برجسته از فرستاده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی ریاست جمهوری و کسب بیشترین دستاورد از سفر ریاست جمهوری، انعقاد تفاهم نامه در ایجاد بازار مشترک بین ایران و آذربایجان در شهرستان پارس آباد، برگزاری شایسته مراسمات دهه مبارک فجر، مدیریت بیماری کرونا ویروس از زمان شیوع این بیماری تاکنون با پارادایم ویژه مدیریتی به عنوان شهرستان معین و میزبانی از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شمال استان و رکورد میزبانی برگزاری بیشترین و حساس ترین جلسات شورای تامین در طول چهار ماه که بیش از آمار دیگر فرمانداران در طول یک سال است،از جمله اقداماتی بوده که در طول ۴ ماه عملیاتی شده است.

این یعنی پاسخ به اعتماد استاندار،کمترین ریسک با بیشترین دستاورد و حاشیه امنیت که کوچکترین حرف و حدیثی را به همراه نداشته است.

از آنجایی که فرماندار بعنوان شریان مدیریتی هر شهرستانی به شمار می رود،انتخاب فرماندار نیز می بایست با حساسیتی بالا گزینش شود، انتطار میرود استاندار محترم گزینه ای را که از همه نظر امتحان پس داده و مورد پذیرش عوام و خواص است و مورد اعتماد شخص استاندار است،بار دیگر حکم فرمانداری را تثبیت نماید تا شهرستان پارس آباد به دور از هر گونه مسائل حاشیه ای و بدون دغدغه سیر سعودی خود را بپیماید.

یاشیل موغان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up