• شناسه خبر : 28266
  • تاریخ انتشار : 20 خرداد 1399 - 05:56

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانش بنیان‌ها جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و جوانان خلاق کشور به سرعت در حال رشد و ترقی در حوزه‌های فناوری هستند.

 

ماسک

 

سورنا ستاری در سفر به اردبیل از چند واحد دانش بنیان بازدید و در جریان مسائل و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

وی در این بازدید به نقش شرکت‌های دانش بنیان در تحقق شعار سال و جهش تولید اشاره کرد و گفت: تولیدات می‌بایست بر اساس دانش نوین روز بوده و شرکت‌های دانش بنیان از سوی دولت حمایت می‌شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان در تولید محصولات مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده که با کمبود مواجه بودیم توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید و تأمین شد.

ستاری از ارتقای تولید انبوه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور خبر داد و گفت: شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان در زمینه تولید ماسک و مواد ضد عفونی تحقیقات علمی و پژوهشی خود را گسترش داده اند و تلاش برای یافتن رویکردهای جدید برای شناخت بیشتر این بیماری ادامه دارد.

پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است

سورنا ستاری در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی فناور استان اردبیل افزود: هم‌اکنون پنج هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است اما تعداد آنها به سرعت در حال افزایش بوده و در آینده یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور خواهند بود.

وی بیان‌کرد: دانش بنیان‌ها جایگاه خود را در اقتصاد کشور تثبیت کرده و جوانان خلاق کشور به سرعت در حال رشد و ترقی در حوزه‌های فناوری هستند.

وی با اشاره به نقش دانش‌بنیان‌ها در تولید فرآورده‌های مختلف تولیدی گفت: خام‌فروشی برای اقتصاد مضرر بوده و باعث ارزش افزوده نمی‌شود اما شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار و موفق عمل کنند.

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل از دیگر استان‌های کشور عقب است

معاون رییس‌جمهوری با بیان اینکه استان اردبیل در زمینه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر استان‌های کشور عقب است، افزود: با این حال رشد این شرکت‌ها در چند سال اخیر در استان سریع بوده و می‌تواند در جمع ۱۰ تا ۱۵ استان قوی در این حوزه قرار گیرد.

ستاری اضافه‌کرد: این استان با توجه به استعدادهای غنی طبیعی و انسانی خود زمینه بالندگی در حوزه فناوری را دارد و حمایت‌های مسوولان نیز می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

معاون علمی رییس‌جمهوری امروز در سفر به استان اردبیل از کارخانه شیمی پژوهان، شیرآلات صنعتی ،اشجع باتری و شرکت رادیس صنعت هوشمان آرتاویل در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی بازدید کرد.

در این سفر عملیات اجرایی ساختمان پارک علم و فناوری استان اردبیل شروع شده و ستاری در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان و جمع فناوران شرکت می‌کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up