• شناسه خبر : 31701
  • تاریخ انتشار : 31 تیر 1399 - 04:22

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در فصول گرم سال شایع می‌شود و مردم استان باید با رعایت اصول پیشگیری این بیماری را جدی بگیرند.

کریمه کنگو

صادق صالحی اظهار داشت: بیماریهایی مانند تب کریمه کنگو که منشأ حیوانی دارد و مشترک بین انسان و دام است، برای انسانها تهدید جدی محسوب می شوند اما در عین حال رعایت بهداشت عمومی و توجه به موارد بهداشتی دامپزشکی می تواند به نحو مؤثری از بروز این بیماریهای مشترک جلوگیری نماید.

وی افزود: بیماری تب کریمه کنگو  یک بیماری حاد تب دار و مشترک بین انسان و دام است و کنه ها ناقل و مخزن اصلی این بیماری بوده و راه انتقال این بیماری به انسان عمدتاً از طریق گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت دام آلوده می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: دامهای مبتلا به این بیماری در حالیکه به ظاهر سالم به نظر می رسند ولی می توانند ناقل این بیماری باشند این بیماری در دامها به شکل تب خفیف که از ۲ تا ۷ روز متفاوت است بروز می کند و در این دوره کلیه ترشحات دام پرخطر می باشد.

صالحی خاطر نشان کرد: دامداران ، کارکنان کشتارگاهها ، دامپزشکان و سایر رده های حرفه دامپزشکی ، دست اندرکاران پشم و پوست و پرستاران و کادر درمان بیمارستانها می توانند در معرض این بیماری باشند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up