• شناسه خبر : 35951
  • تاریخ انتشار : 20 شهریور 1399 - 04:56

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای فنی استان در خصوص حل مشکلات مهندسین هستند.

فرزاد قلندری در جلسه شورای فنی استان اظهار داشت: حل مشکلات مهندسین مشاور استان مورد پیگیری بوده و دستگاههای اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شورای فنی استان در این خصوص هستند.

وی افزود: گره گشایی از مشکلات فنی در روند اجرای پروژه های عمرانی از جمله مهم‌ترین اهداف شورای فنی بوده و لازم است دستگاه های اجرایی نسبت به اعلام مشکلات در این شورا اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به وجود ظرفیت‌های اجرای پروژه در برخی دستگاه ها از جمله راه و شهرسازی و نوسازی مدارس گفت: مشکلات و موانع فنی دستگاه ها در خصوص اجرای پروژه ها مختص خود دستگاه نبوده و سایر دستگاه ها نیز شامل می شود و باید در شورای فنی بررسی و رفع شود.

نماینده شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز استفاده از ظرفیت مشاوران و پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشاوران و پیمانکاران بومی با حضور در اجرای پروژه‌های بزرگ مجرب‌تر شده و در آینده در داخل استان موثر خواهند بود.

بدری تصریح کرد: بی‌توجهی به مشاوران بومی در واگذاری روند اجرای پروژه‌ها، به عدم تربیت نیروی متخصص در استان منجر می شود و درخواست می‌شود به دستگاههای اجرایی به مشاوران بومی توجه کنند.

مشاوران استان خود رغبتی برای شرکت در مناقصه‌های راه ندارند

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گفت: اجرای پروژه‌های مربوط به راه به دلیل بالا بودن رقم اعتباری باید به مشاوران دارای رتبه یک واگذار شود که در استان مشاور رتبه یک نداریم اما ۹۹ درصد از اقدامات اجرایی در حوزه ساخت و ساز به غیر از راه به مشاوران و پیمانکاران بومی واگذار می‌شود.

محبوب حیدری افزود:مشاوران استان خود نیز رغبتی برای شرکت در مناقصه‌های راه ندارند، ولی می‌توانند با ورود به پروژه‌های کوچک‌تر در حوزه راه تجربه کسب کنند.

انتهای‌پیام/۱۳۱



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up