• شناسه خبر : 44161
  • تاریخ انتشار : 02 دی 1399 - 06:46

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: خانه ‌های ورزش با توجه به ظرفیت و نیازهای هر روستا تجهیز می ‌شود.

 

باشگاه ورزشی

 

سجاد انوشیروانی در آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات مجازی ورزش ‌های روستایی، عشایری و بازی ‌های بومی محلی اظهار داشت: با توجه به اهمیت ترویج و مشارکت روستاییان در ورزش، خانه‌ های ورزش با توجه به ظرفیت و نیازهای هر روستا تجهیز می ‌شود.

وی با اشاره به راه‌ اندازی ۹۰ خانه ورزش روستایی در سال ‌های گذشته در استان افزود: با توجه به اینکه قرار بود امسال در مجموع ۲۵ خانه ورزش روستایی راه ‌اندازی شود تاکنون ۱۹ خانه ورزش روستایی جدید در نقاط مختلف این استان ایجاد شده و تا پایان سال ۶ خانه ورزشی دیگر راه ‌اندازی می ‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: تجهیز و فعال کردن خانه‌ های ورزش روستایی یکی از اولویت‌ های اداره کل ورزش و جوانان استان است که خانه ‌های روستایی در نقاط مختلف استان با بهره ‌مندی از فضای مازاد و بدون استفاده اداری سازمان، ارگان ‌ها و نهادها فعال می ‌شود.

انوشیروانی با اشاره به اینکه خانه ورزش روستایی با اولویت مناطق محروم و کم ‌برخوردار در استان راه‌ اندازی می ‌شود، گفت: این خانه ‌ها به تجهیزات روز مجهز می ‌شوند تا اهالی روستاها اعم از جوانان و بانوان روستایی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی از دیگر اولویت‌ های متولیان ورزش استان است، ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان اردبیل از برنامه‌ های نوینی که منجر به جذب مردم و مشارکت آنها در ورزش شود، حمایت می ‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل احیا و توسعه بازی‌ های بومی، محلی در استان را ضروری دانست و افزود: همه باید تلاش کنند تا با همکاری دهیاری ‌ها بازی ‌های بومی محلی به فراموشی سپرده نشود که در این راستا بعد از فروکش کردن ویروس کرونا، جشنواره‌ های متعدد فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up