• شناسه خبر : 44487
  • تاریخ انتشار : 05 دی 1399 - 03:26

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی خواستار تک نرخی شدن ارز است.

حسین پیرموذن

 

حسین پیر موذن در جلسه ای با حضور نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم تک نرخی بودن ارز یکی از مشکلات اصلی تجارت در کشور است.

وی افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورد، بعضی از افرادی که از آن استفاده کردند موجب بدنامی بخش خصوصی شدند، ما خواستار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در برنامه بودجه سال آینده و تک نرخی شدن آن هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: متاسفانه ۷۰ درصد پرداخت تسهیلات و کمک به بخش خصوصی طبق آمار بانک مرکزی فقط به سه استان اختصاص داشته است و استان‌ های کم برخوردار سهم زیادی از این تسهیلات نداشته ‌اند.

پیر موذن تصریح کرد: تسهیلات بخش صنعت طبق قانون بودجه براساس منابع و مصارف استان ‌ها تعیین شده است، این شرایط باعث می ‌شود که استان ‌های پیشرو پربارتر شده و استان ‌های کم برخوردار ضعیف ‌تر شوند.

وی بیان کرد: برای توسعه همه جانبه کشور باید زیرساخت ‌ها را در همه جای کشور توسعه دهیم، استان ‌های کم برخوردار مثل اردبیل زیرساخت ‌های لازم را برای توسعه ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به سهم پایین استان‌ های کم برخوردار از بودجه کشور، گفت: مجلس کنونی باید نظام بودجه کشور را تغییر دهد و استان ‌های محروم را در ردیف بودجه بالاتر بیاورد تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

پیرموذن افزود: در بحث تجارت بین ‌المللی، تحریم برای ما مشکلات بسیاری را به وجود آورده است و ورود ارز به کشور از طریق سیستم بانکی عملا ممکن نیست، امیدواریم که با تغییراتی که در آینده اتفاق می ‌افتد برای رفع این مشکلات تلاش شود.

وی همچنین تاکید کرد: فعالان حوزه گردشگری در ایام کرونا آسیب بسیاری دیده ‌اند و انتظار می ‌رود که در بودجه سال آینده کمک‌ های تسهیلاتی مناسبی برای واحدهای گردشگری در نظر گرفته شود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up