• شناسه خبر : 44766
  • تاریخ انتشار : 07 دی 1399 - 03:51

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان اشتغال در بخش صنعت استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش نشان می‌ دهد.

اشتغال زنان در صنعت

رامین صادقی اظهار کرد: تلاش بر این است با تکمیل واحدهای نیمه ‌تمام و احداث واحدهای جدید صنعتی میزان اشتغال در این استان تا پایان سال افزایش یابد و علاوه بر اینکه احیای واحدهای راکد هم با پرداخت تسهیلات بانکی در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی ادامه داد: در سال جاری ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان به بهره‌ برداری رسیده و برای احداث ۱۷۲ واحد تولیدی و صنعتی دیگر پروانه تاسیس صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۹۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که ۷۹۲ مورد از اینها به میزان ۷۳ درصد فعال ،۲۹۹ مورد غیرفعال و راکد و ۱۲۳ مورد دیگر هم قابل احیا ست که احیای ۷۵ مورد آن برای سال ‌جاری برنامه ‌ریزی شده بود که تاکنون ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ‌زایی ۵۴۰ نفر فعال شده و بقیه نیز تا پایان سال فعال خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال اقدامات خوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد و این اقدام زمینه اجرای برنامه ‌های مناسب در سال جهش اقتصادی را فراهم کرده است.

صادقی گفت: هم ‌اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی استان براساس ظرفیت اسمی فعالیت می ‌کنند اما تعدادی نیز به ظرفیت ‌های واقعی نزدیک شده و در تلاش هستند تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بازار حضور یابند.

وی با اشاره به کاهش ظرفیت تولید برخی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان افزود: ۳۸ واحد تولیدی با ظرفیت ۳۰ درصدی فعالیت می‌ کردند که با حمایت مسئولان استانی و پشتیبانی کمیته حمایت قضایی میزان ظرفیت تولیدی این واحدها افزایش یافت.

صادقی درباره احیای دوباره کارخانه نساجی ستاره سبلان اردبیل گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۶ هکتار و از سال ۹۱ با ساخت سوله و ساختمان تاسیسات و بخش ‌های تولیدی فعالیت خود را آغاز کرده و با نصب تجهیزات و دستگاه‌ های موردنیاز از سازمان صنعت، معدن و تجارت پروانه بهره ‌برداری گرفته است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up