• شناسه خبر : 45039
  • تاریخ انتشار : 10 دی 1399 - 02:21

نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی روانی با پذیرش ۳۲۲ مقاله به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

دوربین همایش

نخستین همایش آسیب‌شناسی روانی امروز با حضور مسئولین دانشگاه استان اردبیل با پذیرش ۳۲۲ مقاله و با هدف بررسی عوامل و ارائه راهکارهای پژوهشی به میزبانی دانشگاه محقق برگزار شد.

 رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این همایش افزود:  ۱۹ مرداد ماه روند برگزاری این همایش آغاز شد و قرار بود دو هفته پیش برگزار کنیم که به دلیل استقبال زیاد پژوهشگران کشور دو هفته تمدید کردیم.

نرمانی بیان کرد: اختلالات عصبی رشدی، طیف اسکیزوفرنی و اختلالات روان پریشی، اختلالات دوقطبی و اختلالات مربوط، اختلالات افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس فکری – عملی و اختلالات مربوط، اختلالات مرتبط با آسیب و عامل استرس زا، اختلالات تغذیه و خوردن، اختلالات خواب-بیداری، اختلالات مرتبط با مواد و اعتیادآور، اختلالات شخصیت از جمله محور‌های این همایش بود.

وی افزود: حدود ۴۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده بود که  از این تعداد ۳۲۲ مقاله پذیرش شده که ۶۰ مقاله به صورت شفاهی در سه پنل ارائه می‌شود.

برگزاری  همایش‌ها نقش مفیدی در کاهش آسیب‌ها دارد

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش  اظهار اشت: با توجه به اینکه  آسیب‌های روانی در دهه‌های اخیر با گسترش کرونا  شیوع پیدا کرده است،  برگزاری همایش آسیب‌های روانی یک نیاز مهم است تا جامعه بتواند از نتیجه مقالات این همایش بیشتر بهره‌مند شود.

سیف زاده بیان کرد: بدون تردید یکی از مهمترین تبعات همه‌گیری کرونا علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و مرگ و میر بالای آن، عوارض روانشناختی به جامانده از آن است، به گونه‌ای که در گروه‌های مختلف جامعه باعث افزایش استرس، اضطراب و ترس زیاد شده است.

وی افزود:  برگزاری این چنین همایش‌هایی نقش مفیدی در کاهش آسیب‌ها دارد و سبب می‌شود که تعامل علمی بین پژوهشگران تقویت شود.

 انسان علاوه بر تربیت جسم باید به تربیت روح هم بپردازد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: خداوند انسان را به صورت دو بعدی آفریده است که بعد اول بعد جسمی و بعد دوم بعد روحی و روانی است و باید علاوه بر تربیت جسم به تربیت روح هم بپردازد.

وی افزود: اخلاقیات غذای روح است و اساس زندگی انسان بستگی به روح و روان انسان دارد و از آنجایی که انسان دنبال آرامش و آسایش است، سرچشمه خوشبختی انسان زمانی تحقق پیدا می‌کند که انسان در آرامش باشد.

حجت‌الاسلام حسنی بیان کرد:  جامعه در دوران کنون به حمایت‌های روانی – اجتماعی و مداخلات بهداشت روان بیشتر نیاز دارد که امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی بتوانیم کمی از بار آسیب‌های روانی بکاهیم.

همچنین مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این همایش بیان کرد:در ۹ ماهه اول سال ۱۳ هزار نفر با سامانه مشاوره بهزیستی تماس گرفتند که ۴۰ درصد در ارتابط از آسیب های کرونایی بوده که مشاوره های لازم و رایگان به آنها ارائه شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up