• شناسه خبر : 45585
  • تاریخ انتشار : 18 دی 1399 - 01:52

یعقوب هاشمی خاطر نشان کرد:بیش از سه سال است که بنده در مخالفت با موضوع تهاتر مسائلی را مطرح کرده ولی تاکنون اعضای شورای شهر توجهی به این موضوع و مسائل حاشیه‌ای آن ندارند.

یعقوب هاشمی

به گزارش شهرخوان، دبیر شورای شهر اردبیل گفت:‌ شهرداری راهکار پرداخت مطالبات پیمانکاران را به صورت عادلانه مشخص کرده و به شورای شهر ارائه کند.

یعقوب هاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بیش از سه سال است که بنده در مخالفت با موضوع تهاتر مسائلی را مطرح کرده ولی تاکنون اعضای شورای شهر توجهی به این موضوع و مسائل حاشیه‌ای آن ندارند.

وی موضوع تهاتر را مسئله غیرقانونی اعلام کرد و گفت: ما نباید با طرح چنین مسائلی وقت شورا را به عنوان منتخبان مردم بگیریم و با احساسات مردم و پیمانکاران بازی کنیم.

دبیر شورای شهر اردبیل عمل تهاتر را غیراصولی و غیرعقلانی توصیف کرد و افزود: شهرداری با داشتن سه هزار پرسنل در پرداخت حقوق و مزایای ماهانه یک رویه اصولی را در پیش گرفته اما قادر نیست برای ۳۰۰ پیمانکار فعال پرداختی عادلانه و درستی را حداقل ماهانه انجام دهد.

هاشمی تصریح کرد: معلوم نیست با چه رویه‌ای پرداخت مطالبات پیمانکاران انجام می‌شود که برخی از پیمانکاران بعد از گذشت سال‌ها ریالی پرداخت نمی‌کنند اما عده‌ای نور چشمی در کمترین زمان کلیه مطالبات خود را دریافت می‌‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در این سه سال شهرداری برای ما مشخص نکرده که با چه مبنای قانونی پرداخت مطالبات پیمانکاران انجام می‌شود که ضرورت دارد با یک فرآیند عادلانه و اصولی این کار انجام شده و اسباب نارضایتی برخی از پیمانکاران شکل نگیرد.

هاشمی عمل تهاتر را عمل غیرقانونی و غلط از پایه و اساس توصیف کرد و ادامه داد: به جای تهاتر بهتر است از راهکار منطقی در پرداخت مطالبات پیمانکاران استفاده شود چرا که در سایه عمل تهاتر فساد و رانت شکل گرفته و به راحتی نمی‌توان با عوامل پشت پرده این موضوع برخورد کرد.

وی بیان کرد: شایسته نیست پرداختی پیمانکاران به روزهای پایانی سال و آن هم به روش تهاتر موکول شود بلکه ضرورت دارد فراتر از تهاتر در این حوزه تصمیم‌گیری شده و اقدامات به شکل درست و اصولی مد نظر قرار گیرد.

دبیر شورای شهر اردبیل تهاتر را زمینه‌ساز صدمه و لطمه به کارهای فنی پیمانکاران اعلام کرد و گفت: عمل تهاتر باعث از بین رفتن منابع مالی شهرداری شده و نوعی نارضایتی را نیز رقم زده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up