• شناسه خبر : 49772
  • تاریخ انتشار : 06 فروردین 1400 - 01:33

ارتقای سلامت عمومی جامعه از ضروریات مهم در فعالیت های شهرداری است.

شورابیل

افزایش فعالیتهای بدنی شهروندان می تواند علاوه بر تغییر سبک زندگی شهروندان راهی موثر برای مدیریت سلامت شهروندان باشد.

در این راستا اکثر شهرداری ها به منظور ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، با احداث کیلومترها مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در سطح شهر راحتی را برای شهروندان به ارمغان آورده است تا دوچرخه سواران بتوانند با خیال آسوده در مسیر اختصاصی رکاب بزنند و از هیاهوی ترافیک شهر به دور باشند.

در خود شهر اردبیل در مجاورت شهرک های نادری، کوثر مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری با استانداردهای روز هم اجرا شده است.

احداث ده کیلومتر جاده تندرستی، ده کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دور دریاچه شورابیل و احداث زیرساخت های فرهنگی ورزشی (پیاده راهها) در اردبیل نشان از اهتمام ویژه شهرداری اردبیل در توسعه سلامت شهروندان و توجه به ورزش های همگانی است.

به اعتقاد شهردار اردبیل مقدم بر فعالیت‌های عمرانی توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی را مدنظر قرار داده‌ایم و تلاشمان بر این است تا ارتقای سلامت عموم جامعه به همرام نظم‌بخشی به امر حمل و نقل صورت گیرد.

حمید لطف اللهیان می گوید: باید به سمتی حرکت کنیم تا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان دو عنصر اساسی در ارتقای سلامت جامعه فرهنگ‌سازی شده و در بین عموم مردم جا بیفتد که در همین راستا پیست دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در اطراف دریاچه شورابیل و همچنین رودخانه بالیقلو در حال طراحی و اجرایی شدن است.

شهردار اردبیل یادآور شد: ما اگر بتوانیم ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری را به مانند برخی از کشورها و استان‌های ایران اسلامی برای علاقمندان تدارک ببینیم قطعاً با استقبال مردم روبه‌رو شده و زمینه استقبال عموم مردم از این فضاهای ورزشی و تفریحی سالم فراهم می‌آید.

شورابیل

در این راستا فاز اول رینگ دوچرخه‌سواری در اطراف شورابیل در اطراف خیابان‌های محل مورد نظر به همراه اطراف رودخانه بالیقلو و خیابان معلم در حال تدارک است تا افرادی که فاقد دوچرخه هستند از این ایستگا‌ه‌ها دوچرخه خود را تامین کرده و در ایستگاه بعدی پس از پایان کارشان آن را تحویل دهند.

شهردار اردبیل این حرکت‌ها را تضمین‌کننده سلامت مردم و روان‌سازی حمل و نقل و ترافیک شهری بیان کرد و افزود: ما باید در اصلاح برخی از دیدگاه‌ها و نگرش‌ها تلاش کنیم تا بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها با نگاه واقع‌بینانه برطرف شود.

در پنج سال اخیر شهرداری ۱۰ کیلومتر جاده تندرستی و ۱۰ کیلومتر نیز جاده دوچرخه‌سواری در شورابیل و سایر مناطق شهری راه‌اندازی کرده است و احداث ۱۶ کیلومتر جاده تندرستی نیز در دست اقدام است.

این حرکت در راستای عمل بر شعار شهر انسان‌محوری صورت گرفته است.

برای رسیدن به شعار شهر سالم و پاک در یک پویش عمومی استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل سالم مورد حمایت و توجه جدی قرار گرفته و حتی با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری سعی بر این است تا شهروندان با این وسیله نقلیه تردد کرده و از آوردن وسایط نقلیه شخصی خودداری کنند.

حمید لطف الهیان در این باره می گوید: ماموریت شهرداری به غیر از فعالیت‌های روزمره عمرانی و خدماتی یک ماموریت اساسی در تامین سلامت شهروندان است که در این ارتباط توسعه ورزش همگانی از الزامات و ضرورت‌هاست.

وی بیان کرد: برای رسیدن به شعار شهر سالم و پاک در یک پویش عمومی استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل سالم مورد حمایت و توجه جدی قرار گرفته و حتی با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری سعی بر این است تا شهروندان با این وسیله نقلیه تردد کرده و از آوردن وسایط نقلیه شخصی خودداری کنند.

شهردار اردبیل توجه به سلامت شهروندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ماموریت شهرداری به غیر از فعالیت‌های روزمره عمرانی و خدماتی یک ماموریت اساسی در تامین سلامت شهروندان است که در این ارتباط توسعه ورزش همگانی از الزامات و ضرورت‌هاست.

به اعتقاد شهردار اردبیل اگر پروژه‌های عمرانی تأثیری در روح و روان انسان داشته باشد قطعاً بازخورد این تأثیرات در زندگی شهری و شخصی شهروندان نیز نتایج مثبتی خواهد داشت و اگر بتوان در شهروندان روحیه‌ای خوب را ایجاد کرد قطعاً می‌توانیم به جامعه‌ای پویا و سالم دست پیدا کنیم.

وی می گوید: اگر توسعه عمرانی در کنار سلامت مداری صورت گیرد و در این خصوص زیرساختهای مناسب در نظر گرفته شود، علاوه بر شهری زیبا، مردمانی تندرست خواهیم داشت.

گردآورنده: مریم محرمی



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up