• شناسه خبر : 53828
  • تاریخ انتشار : 19 تیر 1400 - 02:19

ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در پنج هزار متر مربع زیربنا و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در مدت پنج سال اجرایی و عملیاتی شده است.

نظام مهندسی اردبیل

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: کار احداث خانه مهندسان در استان‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته و در استان اردبیل نیز خانه مهندسی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی قرار است هر ماه یک خدمات جدید و متنوعی را ارائه کند، بر همین اساس به ساختمان‌هایی مجهز و با وسعت مناسب نیاز داریم تا طرح‌های متنوع را اجرایی و عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نمونه این طرح‌ها را مجری ذیصلاح و صدور شناسنامه فنی برای ساختمان‌ها اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها با سرعت مناسب در سطح استان اردبیل در حال انجام است.

خرم از اجرای مبحث ۲۲ بهره‌وری، نگهداری و تعمیرات خبر داد و افزود: عملیاتی کردن این مبحث نیاز به فضای مناسب و جای مطلوبی دارد که قرار است با انتقال ساختمان اداری نظام مهندسی به ساختمان جدیدالاحداث اجرای این طرح‌ها با وسعت نگاه بیشتر به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ساختمان جدید نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با وسعتی مناسب و شامل بخش‌های مختلف آمفی‌تئاتر، اداری، مدیریت و همچنین اتاق‌های اقامتی آماده راه‌اندازی است که با تکمیل برخی از جزئیات در هفته‌های آینده از این ساختمان به شکل کامل بهره‌برداری خواهد شد.

خرم به رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان برای احداث شهرک‌ها و مجتمع‌های مهندسی اشاره کرد و ادامه داد: ما آمادگی داریم در شهر سرعین نیز در زمینی مناسب این شهرک و باشگاه مهندسان را با کاربری‌های اقامتی، تفریحی، ورزشی و توریستی راه‌اندازی کنیم تا اعضای جامعه مهندسی از این فضا استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در کنار این باشگاه مهندسان قرار است در شهرهای مختلف خانه مهندسی نیز اجرایی و عملیاتی شود که در این زمینه از منابع صندوق در استان‌ها استفاده خواهد شد تا بهترین شرایط را در ساخت خانه مهندسان شاهد باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با قدردانی از حمایت‌های استاندار پرتلاش و عمرانی استان اردبیل که پایه‌ریز توسعه این استان شدند، بیان کرد: بنده به رفاقت با استاندار اردبیل در سال‌های طولانی افتخار می‌کنم و امیدوارم استاندار اردبیل منشأ خیر و برکت در ایجاد تحول و تحرک بیشتر در مسیر عمران و آبادانی این خطه زرخیز باشد.

استان اردبیل ۱۲ هزار  عضو نظام مهندسی دارد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل نیز با قدردانی از سفر رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به استان اردبیل و دیدار با اعضای هیئت مدیره و جامعه مهندسان استان اردبیل خاطر نشان کرد: در استان اردبیل ۱۲ هزار مهندس عضو نظام مهندسی داریم که شش هزار و ۴۰۰ نفر از آنها دارای پروانه فعالیت هستند.

انوری اضافه کرد: در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع ساخت و ساز در قالب سه هزار و ۲۰۰ ابنیه و ساختمان توسط ساختمان مهندسی استان اردبیل انجام شده است.

وی به فعال بودن شش دفتر نمایندگی و ۱۴ دفتر رابط نظام مهندسی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: کارهای خوبی در سال‌های اخیر در نظام مهندسی استان انجام شده تا مشارکت بیشتر جامعه مهندسی را در بهبود و اصلاح فرآیندها، اجرای کیفی پروژه‌ها، ارائه خدمات الکترونیکی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کنترل نظارت بر اجرای پروژه‌ها شاهد باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به احداث ساختمان شماره دو نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: این پروژه در پنج هزار متر مربع و در هشت طبقه اجرایی و عملیاتی شده است.

انوری اظهار کرد: با هدف شفافیت اطلاعات و همچنین عدم مراجعه مهندسان به سازمان سعی شده تا در بستر الکترونیکی خدماتی متنوع و آنلاین به اعضای نظام مهندسی انجام شود که در این زمینه سعی شده بهترین روش‌ها و راهکارها در نظر گرفته شود.

وی از عقد تفاهمنامه با بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، شهرک‌های صنعتی برای ارائه خدمات جامعه مهندسان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان دوره هفتم بخش عظیمی از ایرادات و اشکالات مرتفع و در دوره هشتم نیز با تلاش همکاران سازمان نظام مهندسی بتواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up