• شناسه خبر : 55618
  • تاریخ انتشار : 26 مرداد 1400 - 06:26

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان اردبیل به تشریح برنامه های روز جهانی مساجد در استان پرداخت و گفت: مساجد علاوه بر اینکه مهمترین پایگاه های فرهنگی در کشور هستند، بهترین سنگرهای مقاومت در جبهه جنگ نیز محسوب می شوند.

 

مسجد

 

حجت الاسلام اکبر تاریخی سهلان به تشریح برنامه های روز جهانی مساجد پرداخت و گفت: مساجد نه تنها در زمان ما و نه فقط در کشور ما بلکه در نقاط مختلف جهان و در طول تاریخ، منشأ آثار و نهضت ها و حرکت های اسلامی بزرگی شده است.

وی به تبیین اهمیت مساجد در زندگی اجتماعی و سیاسی مسلمانان در طول تاریخ پرداخت و گفت: مساجد مهمترین پایگاه رزمندگان در دوران انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس بودند.

حجت الاسلام تاریخی در ادامه سخنان خود به تشریح علت نامگذاری ۳۰مرداد به عنوان روز جهانی مساجد پرداخت و گفت: دربیست و یکم اوت ۱۳۴۸ که مصادف با ۳۱ مرداد است مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد، به دنبال پیشنهادسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایراندر اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران،مصوب شد تا سالروز این واقعه به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش کشورهای عضو قرار گرفت.

وی در ادامه سخنان خود به تاکیدات امامین انقلاب در خصوص اهمیت مساجد در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج مساجد و محلات استان اردبیل در راستای تکریم و تبیین اهمیت و جایگاه مساجد در جامعه هرساله برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برنامه ریزی و اجرا می کند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اغلب برنامه ها بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

برگزاری ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت روز جهانی مساجد

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان اردبیل بابیان اینکه بیش از ۵۰ عنوان برنامه توسط نواحی مقاومت در سپاه های شهرستانی برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه ها در محلات شهر و روستا و با همکاری اقشار مختلف بسیج به صورت حضوری و مجازی البته با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در طول یک هفته برگزار خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های هفته گرامیداشت روز جهانی مساجد پرداخت و گفت: برگزاری نشست خبری در راستایی تبیین جایگاه مساجد در زندگی اجتماعی با رویکرد ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تولید و انتشار بروشور با محتوای ویژگی ها و شاخصه های مسجد طراز انقلاب، اجرای مسابقه بصورت مجازی از محتوای بروشور در ۱۵ شهریور، انتشار تولید محتواها در خصوص روز جهانی مساجد در کانال ها و گروها در پیام رسان های داخلی ایتا و روبیکا، برگزاری نشست های تخصصی برخط در فضای مجازی از جمله برنامه های روز جهانی مساجد است.

حجت الاسلام تاریخی با بیان اینکه اغلب برنامه های پیش بینی شده با تاکید بر مباحث مسجد محوری برگزار خواهد شد، به نقش اقشار مختلف بسیج در برنامه های مسجد محوری اشاره کرد و گفت: بسیج حقوق دانان با برنامه هر مسجد یک حقوق دان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در هفته گرامیداشت مساجد به ارائه مشاوره های حقوقی و مسائل آموزشی ددر راستای حقوق شهروندی به عموم مردم خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه میز خدمت نیز توسط بسیج ادارات در مساجد راه اندازی خواهد شد، به نقش بسیج جامعه پزشکی در خدمت رسانی به مردم در ایام خاص به ویژه بحران کرونا در مساجد پرداخت و گفت: بسیج جامعه پزشکی نیز با اعزام اکیپ های پزشکی به مناسبت روز جهانی مساجد به ارائه خدمات رایگان پزشکی و بهداشتی به شهروندان خواهد پرداخت.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up