• شناسه خبر : 58596
  • تاریخ انتشار : 08 آبان 1400 - 03:58

زهرا قدیمی با اشاره به سودجویی برخی شرکت های خدمات شهری در اردبیل، تاکید کرد: برخی شرکت های خدماتی طرف قرارداد با شهرداری تعداد نفرات بکارگیری شده را کمتر از نفرات شده اعلام می دارند تا از این طریق بیشتر سود کنند.

زهرا قدیمی

به گراش شهرخوان، زهرا قدیمی در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل با انتقاد از وضعیت تنظیف شهری اذعان کرد: ضعف رفت و روب و تنظیف شهری موضوعی است که برای عموم مردم قابل درک است و شهروندان از ضعف در این حوزه به ستوه آمده اند.

وی با بیان اینکه در این موضوع ضعف هایی از سوی شهرداری و کوتاهی های بسیاری از سوی بخش خصوصی وارد است، افزود: زمانیکه تنظیف منطقه یا مناطقی از شهر به شرکتی خصوصی واگذار می شود باید برآورد هزینه ها بصورت دقیق انجام شود و بخش خصوصی متعهد باشد به انجام وظایف خود، چرا که در تنظیف شهری بسیاری از حق و حقوق شهروندان بدلیل بی تفاوتی ها پایمال می شود.

عضو شورای شهر اردبیل با تاکید بر مکانیزه شدن جمع آوری پسماندها، تصریح کرد: نباید مبحث مکانیزاسیون تنظیف شهری به شعاری باشد بر روی کاغذ، بلکه ضرورت دارد در قراردادهای آینده با شرکت های خصوصی، واگذاری ها مشروط بر بهره گیری از بروزترین امکانات باشد.

قدیمی با اشاره به سودجویی برخی شرکت های خدمات شهری، تاکید کرد: شهرداری بر این نکته توجه کند که تعداد نفرات بکارگیری شده توسط برنده مزایده، در طول مدت فعالیت، کمتر از نفرات اعلام شده نباشد؛ چرا که کاهش نفرات باعث افت کیفیت تنظیف شهری خواهد شد و نباید بگذاریم بخاطر سود شرکت ها، حق شهروندان در خصوص سلامت محیط زیست شهری نادیده گرفته شود.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه به مسایل و مشکلات آتش نشانان تاکید کرد و گفت: ماهیت شغلی آتش نشان‌ها را به نوعی می توان به شبه نظامیانی تشبیه کرد که جانشان دائما در معرض خطر قرار دارد؛ لذا برخورداری از تجهیزات پیشرفته، حق آتش نشان‌ها است.

قدیمی گفت: باید تامین تجهیزات استاندارد و ارتقاء خدمات بیمه ای برای این قشر زحمتکش در اولویت شهرداری باشد، چرا که این امر باعث ارتقاء کیفیت خدمات‌دهی به شهروندان خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up