• شناسه خبر : 60795
  • تاریخ انتشار : 27 آذر 1400 - 08:55

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: با توجه به رویکرد جدید دو دولت و تاکید بر توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری، استفاده از ظرفیتهای هردو طرف مورد انتظار بخش خصوصی است.

حسین پیرموذن

 

حسین پیر موذن در دیدار با شرف شیرعلیزاده معاون اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان گفت: با توجه به رویکرد جدید دو دولت و تاکید بر توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری، استفاده از ظرفیتهای هردو طرف مورد انتظار بخش خصوصی است.

پیرموذن افزود: تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان و سرمایه گذاران، الزام صدور ضمانتنامه های دولتی از مهمترین دغدغه های فعالان بخش خصوصی است. فعالین اقتصادی برای سرمایه گذاری در زمینه های فنی مهندسی، صنایع تبدیلی، بهره برداری از منابع کانی آمادگی لازم را دارند.

حسین پیرموذن در ادامه جلسه عنوان کرد واگذاری محلی به عنوان نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی استان در دوشنبه می‌تواند زمینه تعامل هرچه بیشتر بازرگانان دو طرف را فراهم سازد که معاون وزیر امور خارجه از این موضوع استقبال کرده و مقرر گردید دستورات لازم را در این زمینه صادر نمایند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در این دیدار گفت: فعالین اقتصادی ایران از قوانین و فضای مساعد و تسهیلات جدید دولت تاجیکستان برای سرمایه گذاران خارجی استفاده کنند.

در ادامه این جلسه ایشان از ایرانیان برای سرمایه گذاری بیشتر در این کشور و علاقه مندی برای توسعه مناسبات اقتصادی مطرح نمود که از اهم موضوعات این دیدار بود.

شرف شیرعلیزاده ضمن تاکید به ترانزیت کالا از ایران، استفاده تاجیکستان از بندر عباس و بندر چابهار را برای این کشور حیاتی و استراتژیک خواند.

معاون وزیر امور خارجه همچنین گفت: امکان برقراری پروازهای هوایی مرتب وجود دارد که این مهم با پیگیری های لازم به زودی عملیاتی خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up