• شناسه خبر : 62717
  • تاریخ انتشار : 13 بهمن 1400 - 11:29

در این نوشتار عواملی که به فرد کمک می کند با انگیزه بماند ارائه می شود.

دارت موفقیت

نگه داشتن انگیزه مشکل است. در یک لحظه شما انگیزه دارید و لحظه ای دیگر از بین می رود! شور و شوقی که با آن شروع به اهداف خود کردید از بین می رود و به زودی متوجه می شوید که تمایل شما به کار برای رسیدن به یک هدف کاملاً از بین رفته است. همه ما این موضوع را تجربه کرده ایم و همه می دانیم که حفظ انگیزه بسیار دشوار است.

انگیزه یعنی نیازها، خواسته‌ها یا خواسته‌های درون یک فرد که او را به انجام یا کار در جهت هدفی مرتبط با موفقیت، پول، کسب‌وکار یا تناسب اندام تحریک می‌کند، کمی بیشتر از اشتیاق محض نیاز دارد. بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم با انگیزه بمانیم و آنچه را که در ذهن خود داریم به انجام برسانیم. آموزش زبان انگلیسی

عواملی که به فرد کمک می کند با انگیزه بماند

در حالی که نظم و انضباط یک عامل کلیدی ومهم است، نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در مسیر اهداف خود بمانید. بیایید با جزئیات به آنها نگاه کنیم. بهترین آموزشگاه زبان تهران

  1. اهداف تعریف شده و واقع بینانه تعیین کنید

تعیین اهدافی که از سبک زندگی فعلی شما پیشی بگیرد، احتمالاً شما را ناامید می کند. شما خودتان را برای شکست آماده می کنید. مطمئن شوید که اهدافی را تعیین کرده اید که واقعاً می خواهید به آنها برسید، که تحت تأثیر نظر و خواست دیگران نیست. انگیزه این است که اهداف خود را به چالش بکشند.

به عنوان مثال، یک هدف واقع بینانه این است که به جای 1000 یا 10000 قدم، “3 روز در هفته 30 دقیقه پیاده روی خواهم کرد” یا “در ابتدا 5000 قدم در روز طی می کنم”. 1000 قدم برای رسیدن به هدف بسیار کمتر است و نتیجه نمی دهد در حالی که 10000 قدم برای شروع خیلی کار سختی است. 5000 قدم یا 30 دقیقه پیاده روی به مدت 3 روز در هفته قابل کنترل تر است.

  1. اهداف را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید

بزرگترین مانع از ذهن شروع می شود. بسیاری با این جمله شروع می‌کنند: «من وقت ندارم». نکته کلیدی در اینجا این است که وظایف بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. به عنوان مثال، یک ورزش 30 دقیقه ای را می توان به 3 جلسه تمرینی 10 دقیقه ای در طول روز یا با 2 نوع تمرین مانند پیاده روی به مدت 15 دقیقه در صبح و 15 دقیقه تمرین از پله ها در محل کار تقسیم کرد. بهترین آموزشگاه آیلتس

  1. آن را سرگرم کننده و بدون حواس پرتی نگه دارید

انتخاب مسیرهای جدید در حین پیاده روی یا گنجاندن یک تغییر کوچک در برنامه ورزشی روزانه، آن را جذاب تر می کند. در واقع، شما مشتاقانه منتظر این مسیرهای جدید خواهید بود. سعی کنید موارد زیادی را در یک زمان دنبال نکنید. بدون اینکه از نتایجی که دیگران با استفاده از روش‌های مختلف به دست آورده‌اند، به روال خود پایبند باشید. این کار بدن شما را گیج می کند و انگیزه شما را از بین می برد. هر تیپ بدنی متفاوت است و نیاز به روش های متفاوتی دارد. بنابراین حواس پرت نشوید و به برنامه پیشنهادی مربی خود پایبند باشید.

ترفندی که می توانید از آن استفاده کنید پخش زنده در رسانه های اجتماعی است، زیرا فشار شما را از کاناپه بیرون می کشد. قرار دادن اعضای خانواده در سفر انگیزه بزرگی است، به خصوص بچه هایی که می توانند انرژی بیشتری به شما بدهند تا همیشه کمی بیشتر تلاش کنید.

  1. به خود پاداش دهید

برای رسیدن به هر نقطه عطفی که تعیین کرده اید، با وجود موانع، از خود مراقبت کنید! نیازی نیست که جوایز یک کیک بزرگ یا وسایل فانتزی باشد. این می تواند به سادگی یک پیام یا یک جفت طناب یا دمبل جدید باشد. برنامه ریزی برای یک جایزه از قبل کار را انجام می دهد زیرا پاداش های هر فرد بسیار شخصی است و باید به سفر شما معنا بدهد.

  1. موفقیت خود را تجسم کنید

داشتن یک تصویر ذهنی از خود در 6 ماه آینده به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید. همانطور که می بینید چه چیزی ممکن است، برای دستیابی به آن تلاش می کنید. عکس‌هایی از خودتان که فکر می‌کنید در بهترین حالت فیزیکی خود بوده‌اید، به‌عنوان محافظ صفحه نمایش موبایل تنظیم کنید. پوستری از ستارگان مورد علاقه خود داشته باشید، به سخنرانی های انگیزشی و نقل قول های الهام بخش گوش دهید که به شما انگیزه می دهد تا اهدافتان را به شما یادآوری کند.

  1. شناخت، درک و به چالش کشیدن کاستی های خود

با درک نقاط ضعف خود شروع کنید، خواه غذا باشد یا دوستان یا ترس از درد یا آخر هفته یا هر چیزی که شما را از دستیابی به اهدافتان منحرف می کند. برنامه ریزی عاقلانه داشته باشید همیشه میان وعده های سالم را در خانه ذخیره کنید و غذاهای خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا باقیمانده غذاها را به حداقل برسانید و از داشتن همان غذاها خسته نشوید. با دوستان خود برنامه‌های غذایی و یا عدم صرف غذا را برنامه‌ریزی کنید یا به رستوران هایی که غذای سالم دارند بروید. هر ورزش جدید مطمئناً دردی را به شما می دهد که خود به خود درمان می شود، بنابراین برای آن آماده باشید و همچنین بدانید که هیچ اقدام خاصی برای غلبه بر درد وجود ندارد. یاد بگیرید از درد شیرین لذت ببرید زیرا در دراز مدت سلامت شما را بهبود می بخشد.

چه در گروه و چه به صورت انفرادی، شعار اصلی افزایش انگیزه و حس سرگرمی و لذت در تمام طول مسیر است. ثبات مهم است، اما بدون کمی سرگرمی، سفر را مشکل می کند. بنابراین همیشه یک جلسه خنده در پایان یا برای شروع جلسه بعدی داشته باشید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up