• شناسه خبر : 65008
  • تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1401 - 12:21

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شوراها یکی از ارکان مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی برای توسعه، عمران و آبادانی شهرهاست.

جواد انصاری:شورا ارکان مهم تصمیم گیری برای توسعه شهرهاست

شورا یک اصل عقلی است


جواد انصاری در آستانه روز شوراها در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته و اعضای شوراها در شهرها و روستاها با تاسی به آیات قرآن با مشورت و هم اندیشی سعی در عمران مناطق شهری و روستایی دارند.

وی با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشورمان روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است، خاطرنشان کرد: گرچه در سال های اول پیروزی انقلاب اسلامی به نهاد پارلمان های محلی اهمیت چندانی داده نشد اما خلاء آن در کشور احساس می شد و اولین انتخابات رسمی شوراها در چارچوب اجرای قانون اساسی روز هفتم اسفند ۱۳۷۷ در چارچوب برنامه توسعه سیاسی و گسترش نهادهای مدنی و مشارکت عمومی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه با انتخاب اعضای اصلی و علی البدل از سوی مردم نشانگر اهمیت وجود پارلمان محلی و شوراها در کشور بود، تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا به طور رسمی دوره چهار ساله مسئولیت خویش را برای تحقق بخشی از حاکمیت مردم که عملی شدن آن در گرو فعالیت این نهاد است آغاز کردند و هنوز هم بعد از گذشت بیش از 20 سال از فعالیت اعضای پارلمان محلی نقش پررنگ آنها در توسعه شهری به وضوح دیده می شود.

انصاری شورا را یک نهاد جمعی تصمیم گیری مبتنی بر شیوه دمکراسی دانست و گفت: امروز تمامی افرادی که در بدنه شوراها وجود دارند همه با اندیشه و تفکر شورایی تنها با هدف تعالی و عمران مناطق شهری و روستایی بر سر کار آمده اند و این جایی بسی خرسندی است.

وی شوراها را از مظاهر مشارکت مردمى و براى تسهیل امور مردم معرفی کرد و افزود: روز شوراها فرصتی است مناسب تا تلاش شبانه روزی اعضاء محترم شوراهای اسلامی روستاها را صمیمانه گرامی بداریم.


شورای اسلامی اردبیل

شورا یک نهاد جمعی تصمیم گیری مبتنی بر شیوه دمکراسی است



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up