• شناسه خبر : 65235
  • تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1401 - 05:18

سئو شامل تمام اقداماتی است که منجر به قرار گرفتن یک سایت، در نتایج (اولیه) گوگل می‌شود.

RE13 95 1

اگر طالب پیشرفت و بیشتر دیده شدن در کسب و کار اینترنتی خود هستید، سئو از ملزومات کار شماست. در هر مرحله‌ای که باشید یک مشاور سئو می‌توانید به سئوی سایت شما سرعت ببخشد؛ اگر هنوز سئوی وب‌سایت خود را شروع نکرده‌اید مشاور می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کند که چه اقداماتی را در اولویت قرار دهید و چگونه عمل کنید، اگر مدتی است که سئوی وب‌سایت خود را انجام می‌دهید و به هر دلیلی به نتیجه‌ای که انتظارش را داشتید نرسیده‌اید مشاور سئو می‌تواند روش‌های سئوی شما را بررسی و اصلاح کند.

با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤال که “مشاور سئو کیست و چه وظایفی دارد” پاسخی جامع دهیم.

مشاور سئو کیست؟

مانند هر مشاور دیگری، مشاور سئو به فردی گفته می‌شود که تخصص و مهارت بالایی در زمینه سئو دارد و می‌تواند بابت مشکلات شما راهکارهایی ارائه دهد. در انتخاب مشاور سئو باید توجه داشته باشید که مشاور از شما یا فرد و یا تیمی که سئوی وب‌سایت شما را انجام می‌دهد اطلاعات و تجربه بیشتری داشته باشد.

مشاور سئو نمی‌تواند پس از دریافت اطلاعات لازم از شما، به سرعت راهکار مورد نیاز شما را ارائه دهد بلکه باید طی چند روز وضعیت سایت شما را بررسی کند سپس مشاوره لازم را ارائه دهد. مدت زمانی که لازم است تا مشاور پاسخ شما را بدهد بسته به وضعیت سایت شما (اینکه سایت کوچک باشد یا بزرگ)، وضعیت رقبای شما (تعداد رقبا و میزان رقابت) و زمان خود مشاور و پروژه‌های دیگری که دارد بستگی دارد. البته این زمان به میزان کاری که مشاور دارد هم بستگی دارد؛ یعنی ممکن است بخواهید وب‌سایت شما از نظر سئوی داخلی بررسی شود یا بخواهید به طور کلی بررسی شود. طبیعی است که در حالت دوم مشاور به زمان بیشتری برای بررسی سایت شما نیاز خواهد داشت.

اگر برای سایت خود احتیاج به یک مشاور سئو حرفه ای دارید، می توانید در ساوالان خبر با ویژگی های یک مشاور سئو حرفه ای آشنا شوید تا انتخاب راحت و بهتری داشته باشید.

وظایف مشاور سئو چیست؟

بسته به نوع مشاوره‌ای که دریافت می‌کنید وظایف مشاور سئو می‌تواند متفاوت باشد. در این قسمت به شرح کلی اینکه وظایف مشاور سئو چیست می‌پردازیم:

  • عناوین
    اینکه از عنوان‌های درستی برای محتوا، محصولات و حتی خود سایت استفاده شود می‌تواند باعث ایجاد تغییرات بسیار مثبتی بر سئوی وب‌سایت شما شود.
  • برچسب توضیحات
    برچسب توضیحات یا متا دیسکریپشن برای معرفی سایت به خود موتور جستجو و همین‌طور کاربران است. اگر از توضیحات جذاب و جامعی استفاده شود که در عین حال بیهوده هم نباشد، می‌تواند باعث جذب مخاطب هدفمند شود.
    به طور مثال استفاده از کلماتی که سرچ بیشتری دارند و عدم استفاده از موضوعاتی که در محتوا به آن نپرداخته‌اید.
  • متاتگ
    به جز تگ توضیحات و عنوان، تگ‌های دیگری نیز در وب‌سایت‌ها به کار رفته‌اند که مشاور می‌تواند با توجه به نیاز سایت شما آن‌ها را اصلاح کند.
  • کلمات کلیدی
    یکی از وسیع‌ترین بخش‌های مشاوره سئو مربوط به کلیدواژه می‌باشد. استفاده از کلمات کلیدی متناسب با وب‌سایت در زمان‌های مناسب می‌تواند باعث افزایش ترافیک شود. مشاور سئو می‌تواند بنا به درخواست شما کلمات کلیدی محتوای منتشر شده را اصلاح کند و همین‌طور یک تقویم محتوایی برای انتشار محتوا به شما ارائه دهد.
  • سرعت سایت
    تنها کاربری منتظر لود شدن سایت شما می‌ماند که از محصولات یا خدمات سایت شما استفاده کرده و رضایت دارد. اگر سرعت سایت پایین باشد شانس جذب مخاطب جدید را از دست خواهید داد.
  • واکنش‌گرا بودن
    طراحی سایت به صورت ریسپانسیو که در همه دستگاه‌ها بدون عیب و نقص نمایش داده شود، به عهده طراح سایت شما می‌باشد؛ اما مشاور باید بررسی لازم را در این زمینه انجام دهد تا ایراداتی که وجود دارند رفع شوند.
  • لینک سازی
    این قسمت شامل دو بخش است: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی.
    بررسی لینک سازی صحیح داخلی و بررسی سایت‌هایی که در آن لینک سازی خارجی صورت گرفته به عهده مشاور است.
    اگر لینک سازی داخلی بدون هیچ نظم و یا اشتباه صورت گرفته باشد باید اصلاح گردد؛ همین‌طور لینک سازی خارجی اگر در سایت‌های غیرمعتبر که به اعتبار سایت شما آسیب می‌زنند انجام شود باید حذف گردند.
  • شبکه‌های اجتماعی
    فعالیت صحیح در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث جذب مخاطبان هدفمند سایت شما شود.

هزینه مشاوره سئو

ازآنجاکه بررسی سایت از نظر سئو نیاز به زمان و دقت فراوان و ارائه راهکار برای آن نیز نیاز به تجربه و خلاقیت فراوانی دارد؛ مشاوره سئو هزینه بالایی دارد. البته با توجه به نیاز شما می‌توانید از پلن‌های متفاوتی استفاده کنید که هزینه‌های پایین‌تری دارند. به طور مثال برخی افراد یا وب‌سایت‌ها آنالیز سایت شما را در یک زمان کوتاه انجام می‌دهند (مثلاً 15 دقیقه) سپس فقط ایرادات شما را بیان می‌کنند و هزینه پایینی دریافت می‌کنند.

به طور کلی مشاوره سئو هزینه بالایی دارد. با توجه به اهمیت سئو برای کسب و کارها روزبه‌روز هزینه‌های آن افزایش می‌یابد. برای بررسی هزینه‌های سئو و همین‌طور مشاهده روند افزایش آن می‌توانید از سایت ahrefs مراجعه کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up