• شناسه خبر : 65616
  • تاریخ انتشار : 03 خرداد 1401 - 11:25

پل جام و جم در اردبیل بعد از 2 سال امروز سوم خردادماه همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر افتتاح شد.

پل جام و جم در اردبیل افتتاح شد

تقاطع غیر همسطح جام جم در محور اصلی ورودی اردبیل از سمت نمین در محل تلاقی بلوار جام جم قرار گرفته است، این پل 3 دهانه دارد و طول کل پل به همراه رمپ ها 530 متر و طول کل دهانه پل 80 متر می باشد. این پل سوم آذرماه سال 1399 آغاز و سوم خرداد 1401 به بهره برداری رسید.

شهردار اردبیل صبح سه شنبه در جریان افتتاح پل جام و جم در ورودی اردبیل از سمت نمین اظهار کرد: با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء احداث این پل با سرعت مناسب آغاز شده بود که با اجرای این پل بازگشایی در خیابان جام جم اردبیل و رفع مسدودیت را در این مسیر شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با تصمیم شورای ترافیک استان و با بررسی گزینه‌های مختلف تقاطع غیرهمسطح روگذر در این مسیر اجرا شد.

شهردار اردبیل ادامه داد: راه‌اندازی پل شهید سلیمانی نقش اساسی در کاهش ترافیک شهر اردبیل دارد وطول این پل نیز 960 متر است.

محمود صفری گفت: با افتتاح این پل خیابان جام جم که سال ها به عنوان خیابان متروکه تبدیل شده بود به ورودی شهر و راه انحرافی در پیک ترافیک خیابان های مجاور تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: پل جام و جم به همت قرارگاه خانم انبیاء ظرف یک سال به اتمام رسید و از تلاش این عزیزان برای تکمیل این پروژه مهم شهری تقدیر و تشکر می کنم.

صفری افزود: از لحاظ فنی و کیفیت پروژه نیز جزو پل ها تاثیر گذار در کاهش بار ترافیکی ورود شهر اردبیل از سمت آستارا است.

صفری اظهار داشت: پروژه های عمرانی در حوزه پل سازی همچنان با هدف کاهش ترافیکی مناطق مختلف شهر اردبیل ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در سال‌های اخیر خیابان جام جم به دلیل یک طرفه بودن به پارکینگ خودروهای سنگین تبدیل شده بود که با احداث این پل عبور و مرور در این مسیر انجام می‌شود.

این تقاطع یک طرفه است و برای دسترسی مردم به مسیرهای راحت ترددی دور برگردان‌هایی در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود با تعریض انجام شده و طراحی فضای سبز مناسب این پل بتواند گره ترافیکی را در این مسیر برطرف کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up