• شناسه خبر : 65734
  • تاریخ انتشار : 07 خرداد 1401 - 12:51

رئيس كميسيون فنی و عمرانی شورای شهر:

بازار حاج يوسف متروپل اردبیل خواهد بود

عليرضا غريبي گفت: حادثه تلخ پلاسكو براي همه ما درس عبرتي نشد تا متروپل ديگري را تجربه كرديم و قطعا اگر بي‌تفاوت باشيم، بازار حاج يوسف اردبيل به متروپل دوم تبديل خواهد شد.

علیرضا غریبی: بازار حاج يوسف متروپل اردبیل خواهد بود

به گزارش شهرخوان، عليرضا غريبي در جلسه فوق‌العاده شورای شهر اردبیل با محوريت ايمن‌سازي ساخت و سازها اظهار كرد: با ساخت بناهاي كم دوام و بي‌دوام با جان و سرمايه مردم بازي نكنيم كه نمونه حادثه تلخ متروپل همه مردم‌ ایران را داغدار و ناراحت‌ كرده است.

وي تصريح كرد: در هر مقطعي تخصص و نيروهای زبده كنار گذاشته شدند، فاجعه‌اي عظيم رخ داده و در هيچ جاي دنيا به نام مالك ساختمان پروانه‌اي صادر نشده و او نمي‌تواند رأسا به ساخت و ساز بپردازد.

انگشت اتهام به سمت همه ما دراز خواهد شد

رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر اردبيل با بيان اينكه مالك بازار حاج يوسف در اردبيل زير بار خواسته‌هاي قانوني نمي‌رود، افزود: اگر فاجعه‌اي در اين بازار رخ دهد، انگشت اتهام به سمت همه ما دراز خواهد شد و بهتر است هر چه سريعتر با پيگيري مسئولان استان با تدابيري مناسب به وضعيت اين بازار سر و سامان داده شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: بايد ساختمان‌هاي احداثي مجوز نظام مهندسي داشته باشند تا بدون اين مجوز پروانه‌اي براي آنها صادر نشود و ضروري است در اين شرايط حساس به سمتي حركت كنيم تا ايمن‌سازي ساخت و سازها مورد توجه قرار گيرد و از شهردار محترم می خواهم از بهره برداری ساختمان هایی که پایانکار ندارند جلوگیری نماید.

علیرضا غریبی اضافه كرد: در كنار اين امر، تضمين صلاحيت نگهداري ساختمان‌ها بسيار مهم است و در اين باب نيز پيگيري‌ها و تلاش‌ها در چارچوب مقررات و قوانين در حال انجام است.

️عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل به تهيه طرح تفصيلي شهر اردبيل اشاره كرد و ادامه داد: اعضاي شوراي اسلامي شهر اردبيل بصورت کاملا تخصصی به طرح تفصیلی ورود کرده اند و بيش از 60 سؤال از مشاور طرح پرسيده‌اند ولي هنوز پاسخي دريافت نشده كه اميدواريم با اقدامات و فعاليت‌هاي مؤثر بر اساس طرح تفصيلي شهر ساخت و سازهاي ايمني را شاهد باشيم.

دستگاهها وظیفه خود را به گردن دیگران نیاندازند

️وي بيان كرد: ما اگر به طرح تفصيلي شهر با يك دورنماي 10 ساله و به صورت مؤثر نگاه كنيم، قطعا پرونده‌اي وارد كميسيون ماده 100 و پنج نخواهد شد و ما قادر خواهيم بود جلوي تمام تخلفات ساخت و ساز را بگيريم.
️غريبي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: در استحكام بنا در كنار شهرداري و شورا بايد نظام مهندسي و راه و شهرسازي ورود پيدا كرده و همه عناصر فعال در ساخت و ساز را به رعايت قوانين و مقررات ملزم كنند.

️رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر اردبيل با بيان اينكه هر دستگاه اجرايي بايد در اين بخش به وظيفه خود عمل كرده و كوتاهي خود را به گردن ديگران نيندازند، تصريح كرد: اميدواريم با تداوم اين جلسات، راهكاري مناسب براي برون رفت از مشكلات موجود در نظر گرفته شود.

تخریب بافت فرسوده

بازار حاج يوسف متروپل اردبیل خواهد بود



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up