• شناسه خبر : 66129
  • تاریخ انتشار : 24 خرداد 1401 - 03:34

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شوراي شهر اردبيل با اشاره به نارضايتي از عملكرد سرمايه‌گذاري در شهرداري گفت: قدم مؤثري در اين حوزه برداشته نشده و بسياري از پروژه ها بر زمين مانده است.

ابراهیم صفری: بسياری از پروژه ها بر زمين مانده است

به گزارش شهرخوان، ابراهیم صفری عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: در يك سال اخير عملكرد مناسبي را در حوزه سرمايه‌گذاري شاهد نيستيم و در اين راستا قدم مؤثري برداشته نشده است.

ابراهیم صفری در نطق پيش از دستور جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با ارائه گزارشي از مأموريت اخير خود در استان گلستان اظهار كرد: در اين جلسات تجربيات استان‌ها مورد توجه قرار گرفت به طوري كه در يك تفاهمنامه‌اي بين آموزش و پرورش، شوراي و شهرداري مقرر شده تا فضاهاي خالي مدارس به پاركينگ عمومي تبديل شده و در نقطه مقابل شهرداري ساخت مدارس جديد را به شكل چند طبقه و نوساز مورد توجه قرار دهد.

فضاي مدرسه به پاركينگ عمومي تبديل شود

وي تصريح كرد: انتظار مي‌رود شورا و شهردار اردبيل نيز با همكاري آموزش و پرورش به ويژه در مدارس هسته مركزي شهر چنين اقدامي را آغاز كند تا فضاي مدرسه به پاركينگ عمومي تبديل شده و در نقطه مقابل واحدهاي آموزشي جديد احداث و راه‌اندازي شود.

عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل به حل مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي در برخي از استان‌ها با توافق خريدار و فروشنده و 2 نفر شاهد براي طرح دعاوي در مراجع قضايي و شوراي حل اختلاف اشاره كرد و گفت: اميدواريم چنين رويه‌اي در استان اردبيل نيز عملياتي شده و مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي برطرف شود.

گلايه‌های مردم به حق بوده است

ابراهیم صفري با انتقاد از تأخير و تعلل در اين زمينه و گلايه‌هاي به حق مردم افزود: نه تنها نمايندگان شورا بلكه نمايندگان مجلس و مسئولان اقدامي مؤثر در اين حوزه انجام ندادند و بايد هر چه سريعتر مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي به ويژه براي ساكنان مناطق اطراف شهر برطرف شده و امكان استفاده از اين بستر فراهم آيد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: اگر قرار است ديوان عدالت اداري در اين زمينه حكمي را صادر كند بايد به موقع اين احكام صادر و مسئولان امر پيگيري‌ لازم را براي حل مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي انجام دهند.

صفري در مورد پرداخت چهار درصد حق كارگران براي پوشش بيمه‌اي از سوي شركت‌هاي پيمانكاري اضافه كرد: شهرداري بايد شركت‌هاي پيمانكاري را موظف كند تا اين مبلغ را پرداخت كرده و كارگران شهرداري در زمان بازنشستگي دچار مشكل نشوند.

وي بيان كرد: شهرداري اردبيل بايد با برنامه‌ريزي مناسب مشكل به وجود آمده را در اين حوزه رفع كرده و مبالغ مورد نظر را از حساب پيمانكاران و شركت‌هاي فعال كسر و به حساب كارگران شهرداري و حق و حقوق آنها واريز كند.

وعده‌های شورا مورد ارزیابی قرار گیرد

ابراهیم صفري به فعاليت يك ساله شوراي ششم اشاره كرد و ادامه داد: بايد عملكرد ما در اين يك سال مورد بررسي قرار گيرد تا بفهميم به كدام وعده‌هاي خود در اين مدت عمل كرده و كدام وعده‌ها بر زمين مانده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: ضروري است با بررسي نقاط ضعف و قوت، سهل‌انگاري‌ها و كوتاهي‌هاي خود را كناب گذاشته و از فرصت خدمت سه سال باقيمانده خود بهترين بهره را ببريم تا در خدمت مردم و حل مشكلات آنها باشيم.

صفري ضرورت تعريض خيابان و برخي از مناطق 13گانه شهر اردبيل يادآور شد و تصريح كرد: در مناطق كم برخوردار به دلايل مختلف تعريض معابر و خيابان‌ها مورد غفلت قرار گرفته به طوري كه ما بايد به قول و قرارمان با مردم كه در زمان انتخابات داده‌ايم، وفادار و پايبند باشيم.

وي گفت: در بازديدي كه از چند محله شهر اردبيل داشتيم، قرار بود تا تعريض خيابان و توسعه فضاي سبز انجام شود اما با گذشت يك سال هنوز اين وعده‌ها عملياتي نشده و مردم نيز مطالبات به حقي دارند.

️صفري به عملكرد حوزه سرمايه‌گذاري اشاره كرد و افزود: قدم مؤثري در اين حوزه برداشته نشده و بسياري از پروژه‌ها بر زمين مانده است.

وي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: يكي از نمايندگان مجلس در موعد انتخابات براي اهالي مناطق 13گانه قول داده بود تا احياي بافت فرسوده و قديمي را با پرداخت 200 ميليون تومان تسهيلات كم بهره در اولويت قرار دهد كه متأسفانه اين وعده عملي نشده و ما از نمايندگان مجلس انتظار داريم در فرصت باقيمانده از دوران مسئوليت خود‌، به وعده‌هايي كه به مردم در مناطق مختلف داده‌اند، عمل كنند.

️صفري ضرورت بازگشايي چند مغازه در مسير پل داروپخش و ضرورت بازديد دسته‌جمعي اعضاي شوراي شهر را از طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف يادآور شد و اضافه كرد: وضعيت مالي شهرداري اصلا مناسب نيست و بهتر است در اين شرايط اعضاي شوراي شهر در مصوبات خود از بذل و بخشش خودداري كرده و به توانمندي مالي شهرداري كمك كنند.

پروژه ساخت و ساز

بسياری از پروژه ها بر زمين مانده است



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up