• شناسه خبر : 69688
  • تاریخ انتشار : 20 آذر 1401 - 01:59

شاید عجیب به‌نظر برسد اما واقعا خوراکی‌هایی هستند که می‌توانند باعث بالا رفتن سوخت‌وساز بدن‌تان شود و شما را گرم نگه‌دارد.

عسل

به گزارش شهرخوان، در روزهای سرد سال، گاهی هرچه لباس می‌پوشیم و دمای وسایل گرمایشی را بالا می‌بریم باز هم سردمان است؛ گویی از درون سرما به بدن‌مان نفوذ کرده است.

گاهی نوشیدن و خوردن بعضی خوراکی‌ها می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

این خوراکی های گرما بخش عبارتند از:

می‌توانید برای صبحانه بلغور گندم یا جو دوسر بخورید. کافی‌است کمی بلغور گندم یا جو دوسر را در یک لیوان شیر بجوشانید و کمی عسل هم به آن بیفزایید. نوش‌جان!

دمنوش‌هایی مثل آویشن، زنجبیل یا دارچین فوق‌العاده‌اند. حتی می‌توانید این گیاهان را در چای بریزید و از عطرشان مست شوید.
از سیر و پیاز و فلفل و زیره و افزودن آنها به غذاهای‌تان غافل نشوید. هم غذاهای‌تان خوش‌عطر و طعم می‌شوند و هم وجودتان گرم.
میوه‌های خشک مثل انجیر و کشمش و خرما بسیار گرم‌کننده هستند. می‌توانید قندان‌تان را به‌جای قند مضر، با این خوراکی‌های خوشمزه و مفید پر کنید و با مشکل اضافه وزن هم روبه‌رو نشوید.

اما عسل و شیره انگور که دیگر احتیاجی به توصیف ندارند. اسم‌شان هم گرمابخش است. در چای، شیر و حتی بدون هیچ افزودنی حال‌مان را خوب می‌کنند. مغزهای مقوی مثل گردو، بادام‌زمینی و بادام درختی نه‌تنها ضرر ندارند بلکه گرمابخش وجودتان هستند و می‌توانند بهترین انتخاب‌ برای میان‌وعده باشند.

کدو حلوایی هم که دیگر جای خود دارد، سوپ کدوحلوایی، کیک کدوحلوایی، دسر کدو حلوایی، پنکیک کدو حلوایی و… باز هم بگوییم؟!

زمستان است و شلغم و لبویش. هم خوشمزه و خوش‌رنگ هستند و هم منبعی از آنتی‌اکسیدان برای بالابردن سطح ایمنی بدن.
منابع پروتئین گیاهی و حیوانی مثل انواع حبوبات و تخم‌مرغ و گوشت‌ها هم جایگاه ویژه خود را دارند که باید در رژیم غذایی‌مان به اندازه تعادل و درصورت دسترس بگنجانیم.

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up