• شناسه خبر : 70149
  • تاریخ انتشار : 19 دی 1401 - 12:06

زمستان با هوای سرد بسیاری از افراد را خانه نشین می کند و همین خانه نشینی مدت در دراز مدت افسردگی در فصل زمستان را بدنبال خواهد داشت.

افسردگی در فصل زمستان

شهرخوان: افسردگی و اختلالات خلقی در فصل زمستان شایع هستند زیرا افراد به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند و به دلیل سرمای شدید، ترجیح می‌دهند ساعت بیشتری از شبانه روز را در خانه سپری کنند.

این امر می‌تواند بر ترشح برخی هورمون‌ها در بدن تأثیر بگذارد اما نباید زمینه افسردگی، انزوا و مشکلات روحی را فراهم کند.

با انجام برخی فعالیت‌های ساده می‌توان خلق‌و‌خو را در فصل زمستان مدیریت کرد.

فراموش نکردن ارتباطات اجتماعی

ارتباط داشتن با دیگران بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود تا افراد احساس حمایت کنند و از انزوای آن‌ها که می‌تواند منجر به افسردگی و دیگر اختلالات روانی شود، جلوگیری کند. علاوه بر دیدار حضوری، ارتباط تلفنی یا در فضای‌مجازی هم در این روزها توصیه می‌شود.

بهداشت خواب و دفترچه نیازها زمان خواب و بیداری مشخصی داشته باشید، غذای سالم مصرف کنید، ورزش کنید و … زیرا این موارد موجب بهتر شدن ظاهر و جسم افراد شده و اعتماد به نفس آن‌ها را بالا می برد. در طول روز زمانی را به استراحت و خودتان اختصاص دهید. همچنین مراقب سلامت روان خود باشید. برای مثال می توانید این کار را با داشتن یک دفترچه و نوشتن نیازهای‌تان در آن انجام دهید.

دوری از مطالب و افکار منفی حضور بیشتر در داخل خانه در زمستان قطعا باعث افزایش زمان کار با وسایل الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. بنابراین حواس‌تان به محتوایی که تماشا می‌کنید یا می‌خوانید، باشد زیرا قطعاً بر سلامت عاطفی و روانی شما تأثیر می‌گذارد. ضرورت مدیریت افکار منفی هم در این روزها بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

انجام کارهای مورد علاقه فهرستی از کارهای مورد علاقه‌تان که امکان انجام آن‌ها در خانه وجود دارد، آماده کنید و سراغ‌شان بروید. پرداختن به این فعالیت‌ها، احساس بسیار خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

افسردگی در فصل زمستان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up