• شناسه خبر : 70632
  • تاریخ انتشار : 09 بهمن 1401 - 04:24

اگر کندو داری عسل را با برگه آزمایش به فروش برسانند قطعا عسلی تازه و با کیفیت را در اختیار افراد قرار می دهند.

برگه آزمایش عسل چیست؟

بیشتر مردم دغدغه ی این را دارند که از چه راحتی بفهمند عسلی که خریداری می کنند عسل است یا نه؟ از این رو برخی از آزمایشگاه ها اقدام به آزمایش عسل می کنند و بسیاری از فروشندگان عسل با استفاده از همین برگه آزمایش اقدام به خرید عسل با برگه آزمایش می نمایند.

عسل یکی از خوراکی های خوشمزه ای است که بسیاری از افراد در صبحانه از آن استفاده می کنند و دارای خواص بسیار زیادی است که برای رشد و نمو کودکان بسیار ضروری می باشد. عسل اگر به صورت عسل به فروش برسد می تواند بسیاری از نیاز های غذایی فرد را تامین نماید معمولا بیشتر کودکان شیر را به همراه عسل مصرف می کنند که خود این یک نوشیدنی بسیار انرژی زا می باشد. از جمله مواردی که در آزمایش عسل اندازه گیری می شود میزان ساکارز می باشد در واقع ساکارز همان ماده ای است که سبب شیرین شدن شکر و قند می شود.

Refined honey

با توجه به موارد بالا به راحتی می توانید متوجه شوید که هر چه میزان ساکارز آزمایش عسل کمتر باشد عسل طبیعی تر خواهد بود. میزان ساکارز در هر منطقه از کره ی زمین متفاوت است اما به طور میانگین اگر این درصد حدود ۵ باشد می توان گفت که عسل طبیعی است اما اگر این میزان از ۳ کمتر باشد این عسل بسیار عالی و با کیفیت می باشد و در همه جا به فروش نمی رسد و تعدادی کمی از کندو دارن این نوع از عسل را تولید می کنند. شاخص بعدی که در برگه ی آزمایش عسل قید می گردد هیدروکسی متیل فرفورال می باشد که در واقع نشان دهنده ی تازگی عسل است هر چه عسل تازه تر باشد درصد این ماده کمتر است. هم چنین برخی از کندوداران برای اینکه محصولشان دچار شکرک نشود مقداری آن را حرارت می دهند در نتیجه میزان هیدر,کسی متیل فورفورال آن بسیار بیشتر می شود. بسیاری از افراد اقدام به فروش عسل با برگه آزمایش می کنند و از این راه می توانند میزان زیادی سود کسب نمایند گرچه این نوع از عسل از قیمت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

honey

عسل با برگه آزمایش

یکی دیگر از مواردی که معمولا در آزمایشگاه اندازه گیری می گردد میزان دیاستاز موجود در عسل می باشد. این آنزیم فقط مختص زنبور عسل است و در عسل راه پیدا می کند در واقع اگر این ماده در عسل وجود داشته باشد عسل با کیفیت است و اگر وجود نداشته باشد عسل از کیفیت پایینی برخوردار است. در واقع این ماده در اثر گرما دیدن نیز از بین می رود و سبب می شود کیفیت عسل بسیار پایین بیاید و عسل دچار برخی امراض به ویژه شکرک گردد. مورد دیگری که در برگه ی آزمایش قید می گردد این است که میزان رطوبت موجود در عسل در برگه ی آزمایش ذکر می گردد و هر چقدر این میزان کمتر باشد عسل با کیفیت تر خواهد بود. گاهی پیش می آید که ساکارز موجود در عسل از ۳ کمتر است در نتیجه بعد از آن برای اینکه از با کیفیت بودن عسل اطمینان حاصل شود میزان فروکتوز بر گلوکز اندازه گیری می شود که این مقدار امر بالاتر از ۱ باشد نشان دهنده ی کیفیت بالای عسل می باشد.

مورد دیگری که حتما باید در برگه ی آزمایش قید شود و توسط خریدار به خوبی چک گردد این می باشد که پرولین عسل در یک رنج قابل قبولی قرار داشته باشد. در واقع پرولین اسید آمینه ای بسیار پیچیده است و با امکانات آزمایشگاهی امکان به وجود آمدن آن هرگز وجود ندارد و هر چه میزان آن بالا تر باشد بسیار مناسب تر است. اگر عسلی همه ی این موارد را داشت و در یک رنج قابل قبولی بود به شما توصیه می کنیم که حتما آن را خریداری نمایید و از اصل و طبیعی بودن آن اطمینان خاطر کافی را داشته باشید اما اگر برایتان سوال پیش آمد که عسل خریداری شما اصل است یا نه می توانید آن را در آزمایشگاه های زیادی مورد آزمایش قرار دهید و از میزان مواد اولیه ی آن به خوبی آگاهی کامل یابید.

36

فروشگاه اسپی کو یکی از مراکز معتبر در سراسر کشور می باشد که اقدام به توزیع و عرضه عسل به همراه برگه ی آزمایش می کند و سبب گردیده بسیاری از افراد با خیالی راحت این ماده را تهیه نمایند و مطمئن باشند که عسل خریداری شده توسط آنان از نوع اصل و طبیعی می باشد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up