• شناسه خبر : 70797
  • تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 - 09:55

مقاومت ها در تجهیزات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و میتوان گفت از مهمترین کاربردهایی که مقاومت های صنعتی داشته اند در کنترل الکتروموتور ها است.

R13K 131

عملکرد مقاومت ها در چندین مورد خلاصه می‌شود که می‌توان به کنترل دور الکتروموتور، کم کردن میزان جریان راه اندازی در زمان شروع، تغییر گشتاور راه اندازی و تناسب لازم در منحنی گشتاور و ایجاد لغزش دائمی در موتورهای با بارهای سنگین اشاره نمود.

مقاومت راه انداز (electrical motor starting resistor) دارای چندین نوع مقاومت است که شامل مقاومت راه انداز نوع خشک، مقاومت راه انداز روغنی، مقاومت راه انداز نوع الکترولیتی میشود. این تجهیز در راه اندازی انواع موتورهای AC و DC با توان بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

(ساخت مقاومت ترمز به منظور استفاده از آن در تجهیزات مختلف بوده است مثلاً مقاومت ترمز آسانسور برای استفاده راحت تر از این وسیله بوده و و نقش اصلی آن در راه اندازی موتور در خصوص حرکت بالا به پایین آسانسور بوده است)

مقاومت ترمز ( مقاومت ترمز سرامیکی، مقاومت ترمز آلومینیومی) چیست؟

به منظور پیشگیری از ایجاد خسارت و مشکلات های سخت افزاری یا بروز خطا در اینورتر از یک ابزار ضروری به نام مقاومت ترمز استفاده می شود.

مقاومت ترمز انواع متفاوتی دارد و بر حسب معیارهای مختلفی دسته بندی میشود. از نظر جنس مواد سازنده شامل مقاومت ترمز سرامیکی و مقاومت ترمز آلومینیومی می باشد. عموما در جرثقیل ها از مقاومت ترمز سرامیکی استفاده می شود و حفاظت از درایو موتور در مقابل بارهای برگشتی برعهده مقاومت ترمز سرامیکی است. بدین صورت می توان منجر به ثابت نگه داشتن بار متصل به قلاب شد و به پیشگیری از افتادن آن کمک می کند.

بین مقاومت ترمز آلومینیومی و مقاومت ترمز سرامیکی تفاوت هایی هم وجود دارد که آگاهی از آنها می تواند شناخت بهتر استفاده از آن‌ها را ایجاد کند.

معمولاً قیمت مقاومت ترمز سرامیکی نسبت به نوع آلومینیومی کمتر است. مقاومت ترمز آلومینیومی در فضای آزاد به علت مقاومت بالا در مقابل عوامل خارجی مناسب است و تبادل حرارتی بهتری با محیط دارد. همچنین پیشگیری از ایجاد نویز تشعشعی در محیط را خواهد داشت و مقاوم در مقابل محیط های مرطوب یا شرجی و آلوده بوده است. اما اگر اولویت اصلی انتخاب در خصوص مقاومت ترمز هزینه باشد می توان از مقاومت ترمز سرامیکی استفاده کرد. مقاومت ترمز از نظر کاربرد و از لحاظ توان هم دسته بندی می شوند.

در آخر….

و در آخر این نکته را به خاطر داشته باشید که مقاومت ترمز از قطعاتیست که به پیشگیری از بروز مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری برای اینورتر ها منجر می‌شود و البته به کمک فراوانی به کارکرد بهینه موتور نیز داشته است. این قطعه مهم در وسایلی مثل بالابر، آسانسور، پله برقی، جرثقیل و ماشین لباسشویی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار مهم است و در اینورترهای سنگین کار و سبک کار هم بسیار کاربردی می باشد. معمولاً اینورترهایی که توان پایین دارند واحد مقاومت ترمز داخلی داشته اند ولی اگر نیاز به اینورتری با توان بالا بوده حتماً باید یک واحد مقاومت ترمز و یک رزیستور خارجی تهیه شود.

صنایع حرارتی کریمی

یکی از مجموعه های معتبر و شناخته شده که در حوزه واردات و توزیع انواع المنت صنعتی و ترموکوپل در ایران فعالیت میکند صنایع حرارتی کریمی است. این مجموعه در کارنامه کاری خود با بیش از ۲۰ سال فعالیت توانسته است رضایت مشتریان عزیز را به دست بیاورد و نسبت به تهیه با کیفیت ترین و بهترین قطعات و تجهیزات اقدام نماید و آنها را در اختیار مشتریان عزیز قرار بدهد.

به منظور خرید انواع المنت از جمله المنت کمربندی، المنت فشنگی، المنت حرارتی، المنت میله ای و… میتوانید صنایع حرارتی کریمی را انتخاب نمایید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up