• شناسه خبر : 72430
  • تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1402 - 03:38

خرابی مایکروویو در بین کاربران لوازم خانگی بسیار رایج است که این مشکلات می تواند ناشی از استفاده نادرست ، گرم کردن نامناسب مواد غذایی  و عدم رعایت مقررات ایمنی باشد

ساده ترین راه برای جلوگیری از تعمیر مایکروویو این است که از دستگاه در شرایطی که باعث ایجاد حالت های عملکرد بحرانی می شود، استفاده نکنید . شما باید طبق دستورالعمل از مایکروویو استفاده کنید و نکات ایمنی را رعایت کنید. با این حال، اگر خرابی رخ داده باشد، برای اینکه بفهمید چگونه و چه چیزی را تعمیر کنید، ابتدا باید آن را منبع خرابی را کشف کنید.

خرابی رایج ویو شامل چیست؟

1 . مایکروویو روشن نمی شود.

در صورت ایجاد این مشکل اول از همه، مطمئن شوید که مایکروویو به درستی به برق وصل شده است یا خیر. بررسی کنید که آیا پریز برقی که دستگاه به آن متصل است کار می کند یا خیر. مواقعی وجود دارد که مشکل در دستگاه نیست، بلکه در نبود منبع تغذیه است. برای حذف این گزینه، اجاق مایکروویو را به یک پریز دیگر وصل کنید.
اگر دستگاه هنوز روشن نمی شود، باید فیوزهای موجود در آن را بررسی کنید. در مجموع، مایکروویو دارای دو فیوز است. سنسور دما در سطح بیرونی محفظه قرار دارد و یک فیوز ولتاژ بالا نیز وجود دارد که هر دو باید بررسی شوند.
یکی دیگر از دلایل نسبتاً رایج روشن نشدن مایکروویو مربوط به میکروسوئیچ قفل درب  دستگاه است. در صورت عدم باز بودن در ب دستگاه، یک سیگنال به ماژول الکترونیکی ارسال می شود و باعث می شود برای محافظت از دستگاه و کاربر در برابر عملیات خطرناک، مایکروویو روشن نشود .

4 خرابی رایج مایکروویو

2 . مایکروویو گرم نمی کند

وضعیتی که طی آن عملکرد مایکروویو متوقف می شود و از دستگاه صدایی زمزمه یا وزوز مانند به گوش می رسد می تواند کاربر دستگاه را به شدت بترساند .  بیایید دریابیم که بیشتر اوقات چه چیزی باعث ایجاد این مشکل می شود:
دیود ولتاژ بالا یک جزء الکترونیکی مهم است که  وظیفه آن عبور جریان در یک جهت و مسدود کردن عبور آن در جهت مخالف است.  هنگامی که دیود به درستی کار نمی کند، صدای وزوز مشخصی شنیده می شود و عملکرد دستگاه متوقف می شود. با تعویض دیود مشکل برطرف می شود.
خازن ولتاژ بالا دستگاهی است که برای تجمع میدان الکتریکی و تولید امواج مایکروویو طراحی شده است. به دلیل خرابی آن، مایکروویو ممکن است کار نکند.  وضعیت خازن را بررسی کنید . اگر مشکل در آنها است، با تعویض آن مایکروویو شما دوباره کار می کند.
مگنترون، نقص آن همچنین می تواند باعث ایجاد صدای زمزمه یا وزوز شود و اینکه اجاق مایکروویو گرم نمی شود. اگر مگنترون معیوب باشد، می توان آن را تعویض کرد.

3 . داخل مایکروویو جرقه می زند.

ممکن است چندین دلیل برای این مشکل وجود داشته باشد :
– استفاده از ظروف فلزی برای گرم کردن غذا علاوه بر چنین تأثیری می تواند در اثر تماس دوره ای فلز با دیواره های مایکروویو بر عملکرد مایکروویو نیز تاثیرات منفی بگذارد . (به جز در مواردی که به وضوح در دستورالعمل های دستگاه ذکر شده است).
– سوختن صفحه دیفیوزر میکا دستگاه
– آسیب دیدن پوشش داخلی دیواره مایکروویو
– استفاده از ظروف سرامیکی با روکش پودر نقره برای گرم کردن غذا در مایکروویو.
اگر غذاهای چرب را دوباره گرم می کنید، بسیار مراقب باشید. بهتر است روی غذا را با دستمال کاغذی یا کاغذهای مخصوص بپوشانید. در این صورت پاشش چربی نمی تواند روی صفحه میکا بیفتد.  این پوشش بیشتر در سمت راست دستگاه قرار می گیرد و برای محافظت از موجبر طراحی شده است. اگر بعد از مدتی داخل مایکروویو جرقه بزند، می تواند منجر به آسیب به مگنترون شود که گران ترین قسمت در اجاق مایکروویو است. علاوه بر این، اگر جرقه از بین نرود، حتی ممکن است دستگاه بسوزد.

4 . عدم چرخش سینی گردان مایکروویو

اکثریت قریب به اتفاق مدل های مایکروویو دارای سینی یا بشقاب شیشه ای است که در امتداد محور خود می چرخد ​​و ظرف حاوی مواد غذایی روی آن قرار می گیرد. زیر این سینی پایه ای با چرخ های پلاستیکی قرار دارد. اگر چرخش صفحه متوقف شده یا به اشتباه بچرخد، ممکن است مشکل در این چرخ ها باشد. گاهی اوقات مواد غذایی در آنها گیر کرده و در حرکت آزاد اختلال ایجاد می کند. اگر چرخ ها را تمیز کرده اید و هنوز نمی چرخند ممکن است موتور سینی محرک از کار افتاده باشد.

از آنجاییکه مایکروویو ، یک وسیله برقی است ، لذا تعمیر آن نیاز به مهارت و تعمیرکار باتجربه دارد . بنابراین اگر دستگاه نیاز به سرویس یا تعمیر دارد حتما با تعمیرگاه مجاز تماس بگیرید .
برای تعمیر مایکروفر در کرج ، می توانید از خدمات تعمیر در منزل تابان سرویس استفاده کنید . 09121675120



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up