• شناسه خبر : 73613
  • تاریخ انتشار : 07 شهریور 1402 - 01:41

چطور تخم مرغ آب‌پز عسلی و معمولی درست کنیم؟

تخم مرغ

صبحانه

تخم‌مرغ آب‌پز از آن غذاهایی است که هر کسی یک جورش را دوست دارد. بعضی‌ها نرم و به اصطلاح عسلی، بعضی‌ها نیمه‌عسلی و عده‌ای هم سفت‌تر می‌پسندند. در ادامه به‌نقل از «دیجی‌کالا مگ» مروری داریم بر 3 روش تهیه تخم مرغ آب‌پز:

گام اول

تخم‌مرغ را عددگذاری کنید| برای درست کردن سه نوع تخم‌مرغ آب‌پز، روی سه عدد تخم‌مرغ عدد 6، 8 و 12 را بنویسید. زمانی که آب به جوش آمد، به آن سرکه سفید اضافه کنید. سرکه‌ سفید باعث می‌شود پوست تخم مرغ‌ها بعد از پختن راحت جدا شود و همچنین از ترک خوردن تخم‌مرغ‌ها جلوگیری می‌کند. دقت کنید که مقدار آب باید تا روی تخم‌مرغ‌ها باشد.

گام دوم

تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید| هنگامی که آب به جوش آمد، سنجش زمان را درنظر بگیرید و خیلی آرام تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی داخل آب قرار دهید. اگر تخم مرغ‌ها سرد بودند یک دقیقه به زمان پخت آن‌ها اضافه کنید. 6 دقیقه که گذشت، تخم‌مرغی را که عدد 6 روی آن نوشته شده،از ظرف خارج کنید و داخل آب سرد قرار دهید. 2 دقیقه بعد تخم‌مرغی را که روی آن عدد 8 نوشته شده و در نهایت بعد از 12 دقیقه تخم‌مرغ آخر را خارج کنید.

گام سوم

پوست آن را جدا کنید| برای پوست گرفتن تخم‌مرغ عسلی بهتر است این کار را زیر شیر آب به آرامی انجام دهید، چون پوست گرفتن این نوع تخم‌مرغ سخت‌تر است. برای پوست گرفتن تخم‌مرغ نیمه‌عسلی بهتر است همه‌ طرف تخم‌مرغ را روی یک سطح بکوبید در این صورت خیلی راحت پوست تخم‌مرغ جدا می‌شود. پوست تخم‌مرغ سفت خیلی راحت جدا می‌شود. دقت کنید تخم‌مرغ را هیچ وقت بیشتر از 15 دقیقه نپزید، چون دور زرده یک لایه تیره تشکیل می‌شود و میزان پروتئین تخم‌مرغ با پخت بیش از حد آن از بین می‌رود.

تخم مرغ



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up