• شناسه خبر : 75099
  • تاریخ انتشار : 23 اسفند 1402 - 05:08

اولین پل شهر سرعین شامل ۲۱۰ متر عرشه اصلی، ۴۵۰ متر طول لوپ با ۹.۳۰ متر عرض و با ارتفاع ستون‌های ۲۷ متر اجرا می‌شود.

اولین پل شهر سرعین کلنگ زنی شد

صاحبعلی رام شهردار سرعین روز شنبه در آئین کلنگ زنی این پل اظهار کرد: این پل که با اعتبار اولیه پنج هزار میلیارد ریال کلنگ زنی شد، قرار است طی سه سال اجرا و به بهره‌برداری برسد.

شهردار سرعین با تشریح مشخصات فیزیکی پل بزرگ کمربندی سرعین اظهار کرد: این پل شامل ۲۱۰ متر عرشه اصلی، ۴۵۰ متر طول لوپ با ۹.۳۰ متر عرض و با ارتفاع ستون‌های ۲۷ متر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این پل در شمالغرب کشور جزو پل‌های کم نظیر است، افزود: با اجرای این پروژه نخستین پل شهر توریستی سرعین با ارتفاع ۲۷ متر احداث می‌شود که جزو پل‌های خاص در منطقه است.

شهردار سرعین اضافه کرد: این پل رینگ کمربندی شهر را تکمیل می‌کند و با بهره برداری از آن ترافیک هسته مرکزی شهر بویژه در ایام گردشگری به حداقل خواهد رسید.

رام ضمن قدردانی از خیرین شهر سرعین در اهدای زمین این پل گفت: در راستای اجرای سریع پل، خیرین منطقه زمین‌های مجاور پل را به شکل رایگان در اختیار شهرداری قرار دادند.

وی تاکید کرد: فاز اول پل طی یک سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، ادامه روند احداث پل تسریع شود.

شهردار سرعین با اشاره به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری سرعین بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع بودجه شهرداری سرعین یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۴۰۰ میلیارد ریال آن تحقق یافت این در حالی است که میزان بودجه سال ۱۴۰۳ به پنج هزار میلیارد ریال رسید.

احداث پل کمربندی سرعین در کاستن بار ترافیکی نقش مهمی دارد

علی نیکزاد در مراسم آغاز عملیات احداث پل کمربندی سرعین، اظهار کرد: احداث این پل از چند سال پیش مطرح بود و در تصمیم‌گیری‌های اولیه قرار شد با 300 میلیارد تومان این پروژه تکمیل شود اما با تأخیر و تعلل برآورد احداث آن بین 700 تا 900 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: با اصلاح نقشه‌ها و طراحی انجام شده، قرار شد در سه فاز این طرح عظیم اجرایی شود تا سه سال برای احداث آن منابع مورد نیاز تأمین شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه هفت ماه از سال سرعین با حضور گردشگران و مسافران بیشماری روبه‌رو است، احداث این پل می‌تواند هدایت گردشگران و مسافران را در کاستن از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر به کمربندی زمینه‌ساز شده و به بهبود شرایط تردد آنها کمک کند.

نیکزاد افزود: احداث این پروژه عظیم با کیفیت بالا نمادی از اقتدار قرارگاه و همکاری خوب شهرداری سرعین خواهد بود که باید هر چه سریعتر این پروژه روند اجرایی و احداث کیفی به خود بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قطعا این پروژه با تقویت مؤلفه‌های تزریق اعتبارات و همراهی مسئولان استانی و منطقه‌ای رو به جلو بوده و سال آینده می‌توان فاز اول آن را آماده بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما نیز در مجلس تلاش خواهیم کرد تا از منابع مختلف برای این طرح عظیم کمک‌ها و مساعدت‌هایی را داشته باشیم ولی ضرورت دارد از محل فروش اموال مازاد و همچنین تغییر کاربری که شهرداری در محدوده‌های شهری انجام می‌دهد، بخشی از اعتبارات این پروژه که بالغ بر 500 میلیارد تومان است، تأمین شود.

امیداوریم مرحله اول این پل در کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسد

سید کمال‌الدین میرجعفریان در مراسم آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کمربندی شهر سرعین، گفت: این پروژه با همت شورا و شهرداری سرعین و با هدف کاهش ترافیک داخل شهر در حال اجراست تا در کمتر از یک سال مرحله اول آن به بهره‌برداری رسیده و هدایت بخشی از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر گردشگری سرعین را به این کمربندی شاهد باشیم.

وی اعتبار اولیه احداث این پل را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا با تخصص و تبحر خود در سریع‌ترین زمان به اجرایی شدن این پروژه کمک کرده و زمینه بهبود حضور گردشگران را در سرعین با بار ترافیکی کمتر فراهم می‌آورند.

پس از مشهد، سرعین بیشترین مراکز اقامتی را در کشور دارد

رییس شورای شهر سرعین نیز گفت: شهر توریستی سرعین سالانه مقصد هفت تا هشت میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و آنچه که مسافران را اذیت می‌کند، بار ترافیکی سنگین در هسته مرکزی شهر است که سفر پرخاطره به این شهر را همراه با برخی تلخ کامی‌ها می‌کند.

میرزا بابا موسوی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر سرعین احداث هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره در کنار آبدرمانی‌های مدرن جزو اولویت‌های اصلی است؛ به طوری که در این شهر 185 هتل و هتل آپارتمان و مراکز اقامتی وجود دارد که 15 هزار تخت میزبان گردشگران و مسافران است.

وی اضافه کرد: پس از مشهد، سرعین بیشترین مراکز اقامتی را در کشور دارد و ما تلاش می‌کنیم تا پذیرای میهمان و مسافران در فصول مختلف باشیم که در نوروز 1403 نیز با 30 درصد تخفیف جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی در خدمت هموطنان خواهند بود.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up