• شناسه خبر : 10648
  • تاریخ انتشار : 10 مرداد 1398 - 09:51

استاندار اردبیل گفت:اتصال خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد و همچنین جمهوری آذربایجان، اردبیل را به بارانداز ریلی تبدیل خواهد کرد.

اکبر بهنام جو
به گزارش شهرخوان، استاندار اردبیل گفت: طی هماهنگی‌های انجام یافته ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حل مشکل آب‌رسانی روستاهای اردبیل اختصاص یافته است.

حل مشکلات آب‌رسانی در روستاهای اردبیل

اکبر بهنام‌جو در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها و جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات آب‌رسانی در روستاهای اردبیل اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد اختصاص یافته که با اجرای این طرح مشکل آب‌رسانی ۱۰۰۰ روستای اردبیل رفع می‌شود.

آب

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای سد پایاب گیوی که حدود ۱۵ سال پیش به اتمام رسیده و تا به امروز به بهره‌برداری نرسیده، ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که نهایتا تا دو الی سه سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌آهن اردبیل به عنوان زیرساخت اصلی استان اردبیل

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته در استان، در حال حاضر علی‌رغم تحریم‌ها و تنگناهای اخیر، در حال توسعه همه جانبه در تمام حوزه‌های اقتصادی هستیم و راه‌آهن اردبیل به عنوان زیرساخت اصلی استان اردبیل با تخصیص اعتبارات مناسب و فاینانس داخلی از طریق بانک ملی تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

راه آهن

تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری مشگین شهر

بهنام‌جو ادامه داد: با همکاری بانک‌ها جمع‌آوری فاضلاب اردبیل و نمین نیز با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی اجرایی می‌شود و جهت تکمیل پایاب سد سبلان نیز ۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و در کنار آن مشارکت مناسبی در راستای توسعه گردشگری استان انجام گرفته و تنها در شهرستان مشگین‌شهر نزدیک ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه گردشگری منطقه اختصاص یافته است.

وی تشریح کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان از ضروریات توسعه اشتغال و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی است که در این راستا ۳ هزار میلیارد تومان توسط بانک ملی، ۳ هزار میلیارد تومان دیگر توسط بانک کشاورزی، ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک توسعه تعاون و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط بانک صادرات برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل در نظر گرفته شده و در مجموع ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از قِبَل تسهیلات بانکی به اردبیل اختصاص یافته است.

طرح زمستان بیدار در حوزه گردشگری، اردبیل

استاندار اردبیل عنوان کرد: در حوزه گردشگری، اردبیل دارای پتانسیل‌های مختلفی است و در راستای استفاده از این پتانسیل‌ها در فصل زمستان نیز طرح زمستان بیدار را در نظر داریم و برای اجرای آن ۱۲ پزشک برای دوره پزشک آب درمانی به کشور ترکیه اعزام می‌شوند.

بهنام‌جو بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز در حال حاضر میزان تولیدات کشاورزی استان ۴ و نیم میلیون تن است که با بهره‌برداری از سد پایاب خداآفرین و سایر طرح‌های آب‌یاری این میزان یک میلیون تن دیگر افزایش خواهد یافت که گام بلندی در راستای رونق تولید بوده و در کنار آن بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در استان اردبیل در حال اجراست که امسال ۳۰۰ هکتار از آن را اجرایی می‌کنیم.

وی گفت: اتصال خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد و همچنین جمهوری آذربایجان، اردبیل را به بارانداز ریلی تبدیل خواهد کرد که با توجه اقدامات انجام یافته در سال‌های اخیر در حوزه اقتصادی استان این پروژه نیز از توجیه اقتصادی مناسب برخوردار شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up