• شناسه خبر : 11493
  • تاریخ انتشار : 01 شهریور 1398 - 09:23

فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به بهره‌برداری آزمایشی از نخستین کارخانه تولید سرکه و قطران با استفاده از شاخ و برگ درختان گفت: این کارخانه یکی از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان است و نقش اساسی در کاهش آلودگی محیط‌ زیست خواهد داشت.

افتتاح- بهره برداریبه گزارش شهرخوان، بهره‌برداری آزمایشی از نخستین کارخانه تولید سرکه و قطران با استفاده از شاخ و برگ درختان در شهرستان مشگین‌شهر آغاز شد.

فرماندار مشگین‌شهر در جریان راه‌اندازی این واحد تولیدی به خبرنگاران، گفت: کارخانه تولید سرکه و قطران مشگین‌شهر یکی از واحدهای تولیدی دانش‌بنیان است و نقش اساسی در کاهش آلودگی محیط‌ زیست خواهد داشت.

اکبر صمدی افزود: خوراک این کارخانه برگ درختان و شاخه‌های هرس شده می‌باشد که همواره توسط شهرداری‌ها و باغداران آتش زده می‌شود.

وی گفت: از این پس برگ‌های بادریز درختان بویژه در فصل پاییز و شاخ و برگ‌های بی‌مصرف و هرس شده درختان جمع‌آوری شده و در این کارخانه تبدیل به سه مواد مهم الکل، قطران و پودر زغال خواهد شد.

به گفته وی ، برای راه‌اندازی این کارخانه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده که از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دولتی می‌باشد.

وی اظهار داشت: این کارخانه برای بیش از ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال خواهد کرد.


اخبار استان اردبیل | اکبر صمدی | فرمانداری مشگین شهر | کارخانه



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up