• شناسه خبر : 27140
  • تاریخ انتشار : 06 خرداد 1399 - 11:39

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در روستاهای کرندق، نیلق و گنجگاه شهرستان کوثر خبر داد.

آبگرمکن خورشیدی

حسین قدیمی گفت: راه‌اندازی این نیروگاه‌های خورشیدی در روستاهای استان با هدف بهبود اشتغال و درآمدزایی مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) صورت گرفته که در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بند “ه” تبصره ۱۵ وام ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد برای آن پیش‌بینی شده است.

وی عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ضمن استقبال ازاحداث نیروگاه‌های خانگی خرید تضمینی ۲۰ ساله با مبلغ بسیار مناسب ۱۰۴۰۰ریال را به ازای هر کیلووات درنظر گرفته است و با توجه به تولید ۸۰۰۰ کیلووات تولید انرژی در سال توسط این نیروگاه‌ها، درآمدی در حدود ۱۰۰ میلیون ریال درپی خواهد داشت که حداکثر تا ۳.۵ سال بازگشت سرمایه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل یکی از استان‌های مستعد در احداث نیروگاهای خورشیدی و استفاده از انرژی‌های نو تجدیدپذیر است، افزود: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در این زمینه تا پایان سال ۱۳۹۹ اقدامات بیشتری در راستای ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های کم درآمد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی ۳۰ درصد از اجرای این پروژه‌ها، توسط جهادگران سپاه پاسداران در استان اردبیل انجام می‌شود که یکی از نقاط قوت این پروژه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها با مشارکت سه جانبه شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به عنوان خریدار، بانک کارآفرین به عنوان حامی مالی و گروه‌های جهادی تخصصی سازمان بسیج مهندسان صنعتی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در راستای عملیاتی نمودن طرح جهاد روشنایی و کمک به خانوارهای نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اجرا شده است.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

up